A NASCAR Cup Series versenyzői általában már az első néhány verseny után tisztában vannak az erőviszonyokkal. 2022 más lesz Truex szerint.
A Next Gen autók rövid tesztelési ideje miatt a versenyzőknek a szokásosnál hosszabb időre lehet szükségük ahhoz, hogy megállapítsák, hol állnak a versenytársakkal szemben.
„Azt hiszem, ez eltart majd egy darabig. Általában a nyugati parton, Atlantában és Daytonában végigmegyünk, és máris van egyfajta elképzelésünk arról, hogy hol állunk, vagy hogy milyen lesz a helyzetünk” – mondta a NASCAR Cup Series-ben 2004 óta versenyző Martin Truex Jr.
„Az idei év teljesen más lesz – szerintem egy kicsit tovább fog tartani. Még soha semmi nem változott annyi minden, mint idén.”
Amellett, hogy az autó sokak szerint „forradalmi” változásokat tartalmaz, a 2022-es szezon kezdete sem segít az erőfelmérésben.
A „nem hivatalos” rajt vasárnap lesz a pontok nélküli Busch Light Clash bemutató futammal a Los Angeles Memorial Coliseumban található negyed mérföldes oválon, amelyen még soha nem mentek.
Hivatalos NASCAR-futamot az 1970-es évek eleje óta nem rendeztek ilyen kis pályán, és bármi is lesz vasárnap, annak aligha lesz köze ahhoz, hogyan alakul a 2022-es szezon hátralévő része.
A Clash után következik a Daytona 500, de azt a versenyt egy superspeedwayen rendezik, ahol más aerodinamikai szabályok érvényesek, mint a versenynaptárban szereplő pályák túlnyomó többségén.
Daytonát a kaliforniai Auto Club Speedway követi – egy 2 mérföldes oválpálya, amely szintén nagyban eltér a versenynaptárban szereplő pályák többségétől.
A március 6-i Las Vegas Motor Speedway-i verseny – egy 1,5 mérföldes pályán – adhat először támpontot arra, hogy a csapatok hol tartanak.
Tanulás a szezon közben
„Elég sok időbe fog telni, amíg rájövünk, hogy hol tartunk, hogy megtanuljuk ezt az autót, hogy megértsük, hogyan működik jól a különböző típusú versenypályákon, és azt hiszem, ez még egy darabig így fog folytatódni” – jelentette ki a Joe Gibbs Racing versenyzője.
„A dolgok nagyon gyorsan fognak változni az év első felében. Eltart majd egy ideig, amíg igazán jól fogjuk érezni magunkat az autóban.”
Truex és a Joe Gibbs Racing 19-es rajtszámú Toyota a 2021-es pontversenyben a második helyezést érte el, és az utóbbi években mindig ott volt az élmezőnyben.
Bár Truex elmondta, hogy általában minden szezont nagy várakozással kezd, elismerte, hogy idén „több a kérdőjel van benne, mint valaha”.
„Voltunk már ilyen helyzetekben, amikor sok minden változik, és nem igazán tudod, hogy mire számíts. Csak megpróbálsz a lehető legjobban felkészülni” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak a 2017-es év bajnoka.
„Nyilvánvalóan nagyszerű csapatom van, és sok jó ember vesz körül, és megpróbálom a lehető legjobban kihasználni ezeknek az embereknek a segítségét, és ez általában be is szokott válni.„