Épp csak megkezdődött a Daytona-i 24 órás második fele, máris 5 fősre szűkült a győzelemre esélyesek köre. Előbb Johnson, majd Bourdais hajtott a garázsba.
A verseny féltávját követően a DPi kategóriában az #5-ös JDS Miller autó állt az élen. Richard Westbrook mögött a hideg gumikon remekül teljesítő Helio Castroneves (#60 Meyer Shank Racing) érkezett. A 4-szeres Indy 500 győztes egy ponton meg is támadta Westbrookot, azonban a brit visszaverte a támadást.
A következő kiállásokat Westbrook kezdte meg, akit Mike Rockenfeller is követett a pitbe. Rocky a 7-szeres NASCAR-bajnok, JImmie Johnsonnak adta át az Ally Cadillac volánját, aki a kiállásokat követően jó fél perces hátrányban a hatodik helyen folytatta a versenyt.
Az élen álló Castroneves-Bourdais páros jó negyedórával később érkezett a kiállásra, mely során a Meyer Shank autóban versenyző csere történt. A brazil helyére a 2017-es LMP2-es Le Mans-i győztes, Oliver Jarvis ült be, akit kétszer is megtréfáltak a hideg gumik. Előbb az oválra vezető kanyar féktávját mérte el, majd az első kanyarban is kissé szélesen fordult. A közjátéknak köszönhetően Jarvis visszacsúszott az utolsó helyre, az élen pedig a #01-es Cadillacet terelgető Bourdais, valamint a DPi-újonc Westbrook csatázott.
A dráma az óra közepén jött, amikor Jimmie Johnson összeakadt az egyik GT autóval, ami miatt megsérült az autó jobb hátulja. Bár nagy nehézségek árán visszatudott jönni Johnson, a futómű sérülése miatt hosszabb időre a garázsba kellett vinni az autót.
Az LMP2-ben közben az IndyCar-os különítmény csatázott. Az élen a #29-es Racing Team Netherland autót vezető VeeKay és a #81-est terelgető O’Ward csatázott. A GTD-ben a Inception Racinges Millroy vette át az első helyet, a GTD Pro-ban pedig az Engel (#97)-Imperatori (#2)-Calado(#62) hármas gyilkolászta egymást.
11 órával és 10 perccel a vége előtt ismét a pályára lépett a biztonsági autó, miután a #71-es T3 Motorsport Lamborghini megállt a Le Mans sikánnál.
A sárga zászlós időszak egy újabb DPi autó végét jelentette. Sebastien Bourdais műszaki hiba miatt az első helyről kényszerült a garázsba hajtani. Az első hírek alapján a generátor adta meg magát az autóban. A Ganassisok éjszakai átka így továbbra is töretlenül kísérti a csapatot.
A versenyt nagyjából 20 percnyi lassúzást követően indították újra, a harc pedig azonnal elkezdődött a JDC-Miller és a Konica Minolta Accura közt. Mögéjük a harmadik helyre az egyetlen állva maradt gyári Cadillac, Magnussen jött fel.
10 órával és 38 perccel a befejezés előtt Albuquerque végül előzni tudott, sőt, a lekörözötteket kihasználó Magnussen is el tudott menni mellette. K-Mag persze nem a második helyet szánta végállomásként. Ennek megfelelően pár perccel később, egy kemény manőverrel a Le Mans sikánban megelőzte a portugált is.
A GTD Pro-ban A #62-es Risi Competitzione James Caladoval tört az élre, aki a #79-es Jules Gounonnal harcolt a következő percekben.
A versenyt alig több, mint 10 órával a vége előtt a #02-es Cadillac vezeti. Az LMP2-ben a Tower Motorsport autó Louis Deletraz-val, a LMP3-ban pedig továbbra is a van Berlo által vezetett Riley áll az élen. A GTD Pro-ban a #62-es Risi Ferrari, míg a GTD-ben az Andy Lally által vezetett #44-es Magnus Racing vezet.
A hőmérésklet pedig továbbra is nagyon alacsony, mindössze 5°C…