Amennyiben nem jön össze a Forma–1-es visszatérés, a jelenleg az Alpine WEC-csapatában versenyző Mick Schumacher akár ismét formaautóba ülhet, az egyik IndyCar-csapat ugyanis tárt karokkal várja.
A Forma–1-ben 2021-ben és 2022-ben versenyző Mick Schumacherrel kapcsolatban az utóbbi időben felmerült, hogy az Alpine-nál lehet esélye visszatérni a száguldó cirkuszba. A francia istálló WEC-csapatában versenyző pilótáról Bruno Famin, az F1-es gárda csapatfőnöke nagyon elismerően nyilatkozott, majd Monacóban a Sky-nak elmondta: „Hiba lenne, ha Mick Schumacher nem lenne rajta a listánkon [egy 2025-ös ülést illetően.]
Jelenleg ez tűnik a 24 esztendős pilóta egyetlen reális esélyének arra, hogy ismét a Forma–1-ben versenyezzen, az Auto Motor und Sport értesülései szerint ugyanakkor nem Schumacher az első számú jelölt arra az esetre, ha 2025-ben már nem a Pierre Gasly–Esteban Ocon – arra pedig jó esély van, hogy legalább az egyikük távozik – kettőssel áll fel az Alpine, mivel a tartalékpilóta Jack Doohan, illetve a szintén Alpine-junior, jelenleg a Forma–2-ben versenyző Victor Martins is előtte van.
Volt főnöke nem adna lehetőséget Mick Schumachernek az Alpine helyében
Mégis az IndyCarban köthet ki?
Mick Schumacher neve már korábban is felmerült egy esetleges IndyCarba igazolás kapcsán, ám a német pilóta továbbra is hangoztatja, hogy az F1 élvezi számára a prioritást. Emiatt pedig érhető, hogy nem nagyon vonzza az első számú amerikai formaautós széria, az átjárás az F1 és az IndyCar között ugyanis többnyire egyirányú (persze a múltban akadtak, akiknek volt visszaút, mint például Alex Zanardi, Juan Pablo Montoya, vagy Sébastien Bourdais), és utóbbiból még a kétszeres bajnok és címvédő Álex Palou-ért sem kapkodnak az F1-es istállók.
Amennyiben viszont Schumachernek nem jön össze az F1-es visszatérés jövőre, és akar még formaautóval versenyezni (a WEC-ben minden bizonnyal hosszú távon is bármikor lenne helye), az IndyCarban ezt a jelek szerint megteheti, a nem topcsapat, ám az IndyCar élmezőnyéhez a múltban is jó ugródeszkaként szolgáló Dale Coyne Racingnél (Palou és az innen az Andrettihez igazoló Romain Grosjean is náluk mutatkozott be) ugyanis alighanem lenne helye.
„Itt vannak ezek a Forma–2-es versenyzők, akik első vagy második helyen végeztek a bajnokságban, de nincs valódi jövőjük a Forma–1-ben. Mick Schumacher tökéletes példa erre. Nagyon örülnénk, ha egy ilyen remek pilótát köszönthetnénk” – idézi az AMuS Dale Coyne-t, aki a múltban is számos német pilótával (André Lotterer, Andreas Wirth, Michael Krumm, Christian Danner) dolgozott már együtt.
„Beszélünk Mick Schumacherrel, de ő továbbra is az alpine-os kötelezettségeibe fekteti a reményeit. De örülnék, ha megkapnánk az esélyt” – mondta az Indy 500-on Coyne, aki tehát szívesen adna lehetőséget a hétszeres világbajnok fiának, aki ha bevállalná az oválpályákat, az idei Le Mans-i debütálása után jövőre az Indy 500-on is bemutatkozhatna.
Mick Schumacher az Auto Motor und Sport szerint ugyanakkor nem csak az idén eddig 13. helynél jobbat felmutatni nem tudó csapattal, hanem az IndyCarba 2025-től beszálló Prema Racinggel is debütálhatna. Az olasz istállóval az F4-ben egy, az F3-ban és F2-ben 2-2 szezont lehúzó versenyzőt a hírek szerint ugyanis a Prema szívesen magával vinné a tengerentúlra.
Mick Schumacher korábbi csapatával jelenhet meg az IndyCarban