Scott Dixon nyerte meg az IndyCar Long Beach-i futamát. Az új-zélandi pilóta később elmesélte, hogy miként érezte magát a verseny utolsó köreiben.
Vasárnap rendezték meg az IndyCar naptárjának egyik legpatinásabb versenyét, a Long Beach-i futamot, amely nemrég menekült meg. Felix Rosenqvist vághatott neki a pole pozícióból a 85 körös viadalnak, amelynek az első részében az a kép rajzolódott ki, hogy rajta kívül még Will Power, Josef Newgarden, Colton Herta, Álex Palou, Marcus Ericsson és Scott Dixon pályázhatnak jó eséllyel a győzelemre.
Megmenekült az IndyCar legendás versenyhelyszíne, mégsem kerül a NASCAR kezébe az ikonikus futam
A 15. körben aztán Christian Rasmussen megpördült, és nekinyomta Jack Harvey-t a falnak. Az emiatt előkerülő sárga zászló taktikai szempontból szétszakította az élbolyt, mivel Power és Dixon is kiment a bokszba, a többiek viszont kint maradtak.
Tough break for the Nos. 20 and 18.@ChristianR_DK goes for a spin, collecting @jack_harvey93 to bring out the first yellow flag. pic.twitter.com/PyxEZ7Qs7o
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) April 21, 2024
Végül ez a duó az 51. körben látogatta meg a második és egyben utolsó alkalommal a csapatát. A többiek ezt az 59. és a 62. kör között tudták le, ami egyben azt is jelentette, hogy Dixon átvette a vezetést. Power viszont nem tudta tartani vele a lépést, és rövidesen Newgarden, Herta, Palou és Ericsson is elé került.
Ez a csoport pedig üldözőbe vette Dixont, aki náluk kevesebb üzemanyaggal rendelkezett, így nem nyomhatta tövig a gázpedált. Newgarden már 16 körrel a leintés előtt utol is érte, amikor pedig csak 10 kör volt hátra, akkor már a többiek is a sarkát taposták. Azonban megelőzni végül egyikük sem tudta, így az új-zélandi pilóta 57. futamgyőzelmét aratta az IndyCarban. Ráadásul ezzel elmondhatja azt magáról, hogy húsz egymást követő szezonban legalább egyszer mindig felállhatott a dobogó tetejére.
Később elmesélte, hogy milyen volt ezt belülről átélni. „Kemény és durva volt rajtam a nyomás, ráadásul nem közölték velem folyamatosan az [üzemanyagszint] állását – nyilatkozta Dixon. – Van egy lámpa az autóban, amely akkor gyullad ki, ha néhány körön belül elfogy az üzemanyag. Ezt két körrel a vége előtt láttam [kigyulladni]. Aztán a csapat szólt a rádión, hogy »menj, nyomd, előzz, amire csak szükséged van«. Ezt nagyon jó volt hallani, mivel addig a pontig nagyon stresszesen teltek a körök. Nagy dolog volt, hogy aggodalom nélkül mehettem az utolsó két körben.”
Az Acura Grand Prix of Long Beach végeredményét ezen az oldalon lehet megtalálni.