back to top
kedd, május 21, 2024

Michael McDowellnek a „szíve”, Erik Jonesnak pedig a csigolyája tört el a nagy baleseteket hozó talladegai futamon

Dátum:

Megosztás:

A NASCAR Cup Series első idei talladegai futamán Erik Jones fizikailag, Michael McDowell pedig lelkileg sérült bele egy-egy nagy ütközésbe. Utóbbi a saját hibája miatt, az utolsó métereken bukta el a győzelmet.

- Reklám -

Magyar idő szerint vasárnap este tartották a NASCAR Cup Series tizedik idei versenyét, amelynek a Talladega Superspeedway adott otthont. A pole pozícióból Michael McDowell indulhatott, az első szakaszt Austin Cindric, a másodikat pedig Joey Logano tudta megnyerni. A futam végeredményét azonban valójában leginkább két olyan esemény határozta meg, amelyekre a harmadik etapban került sor.

- Reklám -

A hajrára fordulva a Toyota pilótái úgy döntöttek, hogy alternatív stratégiára állnak át a többi márka képviselőihez képest, és a superspeedway-eken megszokott módon együtt kiálltak a bokszba üzemanyagot vételezni. Aztán 33 körrel a leintés előtt már egy csoportban haladtak a pályán, amikor megtörtént a baj.

Erik Jonest hátulról kissé megérintette Bubba Wallace, aminek következtében a Legacy Motor Club versenyzője a falba csapódott. Az ezután kialakult nagyobb baleset pedig a Toyota pilótáinak nagyobb részét érintette, Denny Hamlin például ekkor esett ki. A kivétel ezalól az a Tyler Reddick volt, aki pont a sor elején haladt az ütközéskor, így sértetlenül megúszta.

- Reklám -

Ráadásul utólag kiderült, hogy az ütközésben Jones kompressziós csigolyatörést szenvedett. Így az előttünk álló hétvégén sorra kerülő doveri versenyen biztosan nem áll rajthoz – az autóját az egyébként a Truck Seriesben vitézkedő Corey Heim fogja vezetni –, de könnyen megtörténhet, hogy jóval többet kell majd kihagynia.

Bár egyes márkatársai kimondottan rosszul jártak, Reddick profitált a Toyoták balesetéből. Az amiatt előkerülő sárga zászló alatt ugyanis mindenki másnak is ki kellett látogatnia a bokszba üzemanyagért, így ő ugrott az élre.

Az újraindítást követően még 28 kör várt a mezőnyre. A nekilódulás után gyorsan letisztázódott, hogy Reddick és az egész hétvégén jól teljesítő McDowell mellett Brad Keselowski, illetve Martin Truex Jr. a legesélyesebbek a győzelemre. Egy kisebb csoda folytán innentől a NASCAR-nak már nem kellett többször bedobnia a sárga zászlót. Így végül az utolsó métereken jöttek a döntő történések.

A záró körben Keselowski autója tűnt a legerősebbnek, amellyel a 40 éves versenyző kitolta az egyértelmű vezető pozícióba McDowellt. A célvonalhoz közeledve pedig megpróbálta megelőzni márkatársát, de az egyik ilyen kísérleténél túl intenzíven blokkolta a Front Row Motorsports pilótája.

Aki ennek következtében elvesztette az uralmát autója felett, majd megforgott, és ezzel pont annyira belassította Keselowskit, hogy Reddick mögülük érkezve is meg tudta nyerni a futamot. A hibáját utóbb elismerő veterán később eléggé lehangoltan értékelte a versenyt, amelyen végül a harmincegyedik helyen rangsorolták.

„Ember, összetört a szívem – nyilatkozta McDowell. – Ha egy kicsit hamarabb váltok le, akkor megnyerhettük volna a futamot, igaz? De hát ilyen a versenyzés. Ez eléggé szerencsétlenül alakult, nagyon csalódott vagyok.”

A GEICO 500 teljes végeredményét ezen a linken lehet megtalálni.