back to top
péntek, november 22, 2024

Palou olyasmivel próbálkozik idén, ami eddig senkinek sem sikerült az IndyCar történelmében

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Lecseréli a 10-es rajtszámot Alex Palou és a bajnoknak járó 1-essel vág neki a következő szezonnak. Amennyiben idén is bajnok tudna lenni, akkor a mai IndyCar és közvetlen elődjének megalakulása óta ő lenne az első, akinek sikerül címet védenie ezzel a számmal.

- Reklám -

A 2021-es után a tavalyi szezonban másodszorra is IndyCar-bajnok lett Álex Palou, aki így idén 2022-t követően megint megpróbálhat címet védeni. Viszont annak ellenére, hogy végül mégsem igazolt át a McLarenhez, egy nagy különbség mégis lesz a két idény között. Palou 2022-ben nem cserélte le a 10-est az 1-esre, azonban idén már a bajnoknak járó rajtszám virít majd az autóján. A spanyol pilóta ezt a széria Instagram-oldalán közzétett videóban jelentette be. 

Az IndyCar bajnoka elárulta, miért hagyta faképnél a McLarent

- Reklám -

Palou az Autosportnak elárulta, ebben az évben miért döntött a váltás mellett. „Őszintén szólva, imádom a 10-es rajtszámot, az volt az első számom, amikor elkezdtem versenyezni, ezért is akartam megtartani 2022-ben. Viszont a szezon közben egyszer csak arra gondoltam, hogy »ember, mégis az 1-essel kellett volna mennünk«. Így aztán most megléptem ezt, sokat beszélgettem ebben a témában Chippel [Ganassi, a csapat tulajdonosa]. Szóval idén a Légy az Egyetlennel jövök, azt hiszem, ez elég király lesz.”

- Reklám -

A Légy az Egyetlen („Be the One”) nevű kampány a Palou autóját szponzoráló The American Legion nevű nonprofit szervezet programja, amelynek célja, hogy megelőzzék a hadsereg veteránjai által elkövetett öngyilkosságokat.

Amennyiben Palou idén is felülne a trónra, akkor ő lenne az első bajnok az IndyCar és közvetlen elődje, az Indy Racing League 1996 óta íródó történelmében – ennek a szériának az 1996-97-es idénye volt az első, amelynek jellege, lebonyolítása nagyjából megegyezik a napjainkban látottakkal –, akinek ezt az 1-es rajtszámmal sikerül megcsinálnia, annak ellenére, hogy ezzel többen is megpróbálkoztak.

A bajnoknak járó „megkülönböztető jelzéssel” vágott neki egy IndyCar-szezonnak Tony Stewart (1998), Greg Ray (2000), Scott Dixon (2004), Ryan Hunter-Reay (2013), Will Power (2015), Simon Pagenaud (2017) és Josef Newgarden (2018, 2020) is, de ezekben az években egyikük sem tudta felemelni a trófeát. 

Rajtuk kívül voltak olyanok, akik az Indy 500-ra való beugrásukkor tették fel autójukra az 1-est, mint például Mario Andretti, J.R. Hildebrand és Tony Kanaan. Őket erre az jogosította fel, hogy akkor éppen egy csapattársuk volt a címvédő, aki viszont nem használta ezt a számot. A szabályok szerint ugyanis az 1-es nem közvetlenül a bajnok személyéhez, hanem az egységhez, a csapathoz tartozik.

A másik irányból vizsgálva ezt a kérdést, annak lett volna esélye az 1-es számmal címet védenie, aki legalább két egymást követő szezonban bajnok tudott lenni. Erre pedig csak Sam Hornish Jr. (2001, 2002) és Dario Franchitti (2009, 2010, 2011) volt képes, viszont ők nem cserélték le a 4-est és a 10-est. 

Az amerikai nyitottkerekű-autóversenyzés hosszú ideig két bajnokságra volt szétesve. A mai IndyCar közvetlen elődjének az első szezonja 1996-ban volt, de egészen a 2007-es idény végéig ezzel párhuzamosan létezett a CART, majd a Champ Car nevet viselő széria is. Ebben a sorozatban 2005-ben, 2006-ban és 2007-ben is az 1-es rajtszámmal induló pilóta, Sébastien Bourdais lett a bajnok. 

A Champ Carban elsőre megcsinálta, ami az F1-ben két évtizeden át nem ment a népszerű kiscsapatnak