back to top
vasárnap, november 24, 2024

Közel hárommillió dollár a tétje az idei utolsó IndyCar-futamnak

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Hiába dőlt el a bajnokság, nem maradt izgalom nélkül az utolsó verseny sem, mivel az év végi pénzek szempontjából még sok minden változhat.

- Reklám -

Az IndyCarban nincs csapatbajnokság, hanem kissé nyakatekert módon a bajnokságban az autók teljesítményét díjazzák, akkor is, ha több pilóta vezette őket. A legjobb 22 helyen végző autó egy egyenlő, közel egymillió dolláros összeget vihet haza a „Leaders’ Circle” elnevezésű program keretein belül.

- Reklám -

A bajnoki állást elnézve 19 hely már elkelt, köztük a Chip Ganassi Racing, a Team Penske és az Arrow McLaren összes autójával. Az Andrettinél egy hiányzó van, az eddig fizetős pilóták számára fenntartott autó, amit jövőre nem is biztos, hogy indítani fognak. A millió dolláros összes viszont minden bizonnyal elősegítené azt, hogy ne legyen eggyel kevesebb autójuk 2024-ben.

A másik majdnem teljes nagyobb csapat a Rahal Letterman Lanigan Racing, akik eddig két kvótát szereztek a futamgyőztessé avanzsáló Christian Lundgaard és két pole-t szerző Graham Rahal révén. Az év nagy részében Jack Harvey által terelgetett 30-as számú autó azonban még nincs biztonságban (jelenleg a 22. helyen áll), és az eddig egy versenyt teljesítő Jüri Vips vállán nyugszik a sorsa.

- Reklám -

A kisebb, kétautós csapatok jelenleg egy-egy autót biztosítottak be Rinus Veekay (Ed Carpenter Racing), David Malukas (Dale Coyne Racing) és Callum Ilott (Juncos Hollinger Racing) eredményeivel.

Két kivétel van, ám mind az A. J. Foyt Racing, mind a Meyer Shank Racing egy autóval magabiztos, 30 pontos előnyből várhatja a szezonzárót. Előbbi esetében az Indy 500-on dobogót szerző Santino Ferrucci, utóbbiaknál a visszavonuló Hélio Castroneves egy kényelmes, 30 pontos (egy verseny alatt 54 szerezhető) előnnyel rendelkeznek a jelenleg 23. DeFrancescóhoz képest, így szinte csak matematikai esély van arra, hogy ne legyenek a legjobb 22. között a végelszámolásban.

Az igazi csata az utolsó két helyért zajlik, méghozzá öt olyan versenyző között, akik egymástól 15 pontra helyezkednek el. DeFrancesco és Vips mellett az évközben az ECR-nél Conor Dalyt váltó Ryan-Hunter Reay, a sérült Simon Pagenaud helyén harmadik futamát teljesítő Tom Blomqvist, és a szezon egyik meglepetése, Agustín Canapino vetekedik majd a fennmaradó helyekért.

Az Andretti mellett a gazdasági nehézségek által sújtott Juncos Hollinger Racingnek lenne még életmentő szüksége a pénzre. A félig argentin csapatról azt pletykálják, hogy az Arrow McLarennel léphetnének szövetségre, és úgy indítanák Callum Ilott autóját. A másik autó sorsa viszont jó eséllyel a Leaders’ Circle pénzdíján múlik.

A pontállás azok között, akiknek még nem dőlt el a sorsa:

# Csapat Pilóta Pont
19. 14 A.J. Foyt Racing 🇺🇸 Santino Ferrucci 201
20. 06 Meyer Shank Racing 🇧🇷 Hélio Castroneves 200
21. 20 Ed Carpenter Racing 🇺🇸 Daly/Hunter-Reay 179
22. 30 Rahal Letterman Lanigan Racing 🇬🇧 Harvey/🇺🇸 Daly/🇪🇪 Vips 172
23. 29 Andretti Global 🇨🇦 Devlin DeFrancesco 169
24. 60 Meyer Shank Racing 🇫🇷 Pagenaud/🇺🇸 Daly/🇬🇧 Blomqvist/🇸🇪 Lundqvist 166
25. 78 Juncos Hollinger Racing 🇦🇷 Agustín Canapino 164
26. 51 Dale Coyne Racing 🇺🇸 Sting Ray Robb 129
27. 88 A.J. Foyt Racing 🇺🇸 Benjamin Pedersen 115