A goodwoodi Festival of Speed keretein belül bemutatták a Lamborghini Hypercar-ját is, amivel jövőre indulnak majd a Le Mans-i 24 órás futamon.
A Ferraritól csent partnercsapatot a Lamborghini LMDh programja
A bemutatón előtt közel fél nappal azonban már így is nyilvánosságre kerültek a képek, amelyek az LMDh (tehát közös hibrid rendszert használó) autót ábrázolták. Az olasz márka az Iron Lynx szolgálatait fogja igénybe venni a program üzemeltetéséhez, és már augusztus elején pályára is gurulnak majd.
„Jelenleg örülünk annak, amit látunk. De ez az első prototípusunk.” – emelte ki Giorgio Sanna, a Lamborghini motorsportjáért (tehát eddig GT-autókért) felelős embere.
„Ez egy teljesen új filozófia a fejlesztés terén, ami szerintem nagyobb tapasztalattal ruház majd fel minket az új GT autók szempontjából is.
Az olasz kiemelte, hogy mivel nem egy utcai autó volt a versenygép alapja, most először kényszerültek hosszabb, beltéri tesztelésre.
„Már két hónapja teszteljük a próbapadon az erőforrásrendszert hosszabb etapokkal, és már a teljes karosszériát is megfuttattuk. Elméletben készen vagyunk a munka beltéri részével, és arra számítunk, hogy amikor pályára gurulunk, már a teljesítményre és a megbízhatóságra koncentrálhatunk.”
Az eddig bejelentett tervek szerint két SC63-mal kezdik majd meg az évet, az egyik az Endurance Világbajnokságon (WEC), a másik pedig a tengerentúlon, az IMSA-ban indul majd, de csak a hosszabb versenyeken (Endurance Cup).
Bár már decemberben elvégzik majd az autó bevizsgálását az Egyesült Államokban, az olaszok nem terveznek elindulni a Daytonai 24 óráson, így a WEC idénynyitója, a márciusi katari verseny lesz a Lamborghini első versenye a sportautózás királykategóriájában.
Eddig négy pilótát jelentettek be, közülük Mirko Bortolotti és Andrea Caldarelli már régóta a márka kötelékébe tartoznak, míg Romain Grosjean és Daniil Kvyat nemrég csatlakozott a sportautós csapathoz.
Sanna szerint a maradék két pilóta személye is eldőlt már, de csak annyit érult el, hogy nem eddigi gyári versenyzőkről van szó. A SportsCar365 szerint Raffaele Marciello, a Mercedes jelenlegi GT3-as gyári pilótája lehet az egyik befutó.
A Lamborghini lesz az első, akik a Ligier karosszériáját használják, az eddigi LMDh (tehát nem saját kasztnival induló) gyártók nem a franciák mellett döntöttek.
2024-ben három márka is csatlakozik majd a Hypercar/GTP osztályhoz, a Lamborghini mellett az Alpine és – ha összejön nekik – az Isotta Fraschini is érkezik majd. Rajtuk kívül a BMW megy még Le Mans-ba, miután idén kezdték a programjukat az IMSA-val.