Rengeteg piros zászlóval tarkított versenyen egy utolsó körös előzés döntött végül az Indy 500 győzelemről.
Rögtön drámával indult a 107. Indy 500. Az időmérő egyetlen kiesője, Graham Rahal ugyan kapott egy második lehetőséget az élettől, de akkumulátora megadta magát a felvezető körre menet, így csak két kör hátránnyal tudta megkezdeni a versenyt.
Szívszorító kiesés után hatalmas baleset jelentett második esélyt a veteránnak
Tavalyhoz hasonlóan Rinus Veekay vette át a kezdeményezést a pole-ból induló Álex Palou-tól a harmadik körben, ők ketten bonyolódtak csatába a verseny első részében.
A huszadik kört követően Scott Dixon lassult le, és jól látható vibrációval jött ki a boxutcába, amivel – a tervezetthez képest idő előtt – ő teljesítette a verseny első kiállását.
Az első kiállásnál a verseny egyetlen Katherine Legge, a verseny egyetlen női résztvevője pördült meg, és koccant a boxutca falához. Ezt követően kétszer is kiment, de végül a boxban fejezte be a versenyt.
Nem sokkal féltáv előtt RC Enerson állt ki, technikai hiba miatt. Pár körrel később pedig Takuma Sato lassult le hirtelen, és okozott kavarodást a mezőnyben. Mindeközben pedig Sting Ray Robb körözte le Rahalt, de a poros íven megcsúszott, a falban kötött ki, ez okozta a verseny első sárga zászlós szakaszát.
Palou drámája
A boxutcában újabb baleset történt, ezúttal Veekay csúszott meg a kigyorsításnál és ment bele Palou-ba. A spanyolt azonnal lefulladt, így visszahúzták a pitbe, és csak körhátrányban tudott visszatérni a pályára. Holland kollégája tovább tudott menni, de kapott egy áthajtásos büntetést, ezzel két esélyesnek is nagyban csökkentek az esélyei.
A versenyt ezzel Callum Ilott vezette, aki éppen a sárga belengetésekor ment ki a boxutcába, így nyert rengeteg helyet. A kaotikus újraindításnál azonban fokozatosan visszaesett, és két McLaren, a tavalyi második Pato O’Ward és az üléséért vezető Felix Rosenqvist tandemben vették át a verseny vezetését. Mögöttük Santino Ferrucci, Josef Newgarden és Marcus Ericsson haladt.
A sárga után hirtelen Colton Herta és Conor Daly került a legjobb 10-be, ők voltak a helyzet legnagyobb nyertesei.
A következő etap gond nélkül zajlott végig, a kiállásoknál viszont ezúttal Hertát engedték rá csapattársára, Romain Grosjeanra, amivel mindketten időt veszítettek.
A tavalyi győztes Ericsson jött fel az élre, miközben Álex Palou is visszaegerészte magát körhátrányból a legjobb 10-be.
Elkezdődött a stratégiai csata
Egészen a 150. körig maradt a vonatozás, akkor Romain Grosjean dobta el az autót, és következett az újabb sárga. Innentől kettévált a stratégia, ugyanis a mezőny fele használta ki a lehetőséget a kerékcserére.
Az élmenők közül egyedül Pato O’Ward jött ki, ő csak sokat spórolva bírhatta innen végig a futamot, viszont a többieknek biztosan jönniük kellett még.
Az addig végig az élmezőnyben autózó Santino Ferrucci állt az élre, de ő jött ki először az élmezőnyből, 30 körrel a vége előtt.
Ericsson mögé honfitársa, Felix Rosenqvist jött fel, mögéjük pedig a friss gumikon érkező Pato O’Ward sorolt be. 17 körrel a vége előtt revansot vett a tavalyi második helyéért Ericssonon.
Ekkor következett Rosenqvist és Kyle Kirkwood hatalmas bukása, ami piros zászlóhoz vezetett. A McLaren pilótája a falnak koccant és után az ideális ívre fordult vissza az autója, így kapta el Kirkwoodot. Az amerikai autója felfordult, és úgy csúszott tovább, a kereke viszont kirepült a pályáról, és egy parkolóban landolt.
Szerencsére egyikőjüknek sem esett baja, és nézők sem sérültek meg.
A finálé
A piros zászlót követően Newgarden állt azonnal az élre. Mögötte O’Ward próbálta megelőzni Ericssont, de összeértek, és a mexikói kiforgott. Hátrébb pedig Pagenaud és Canapino is balesetbe keveredett bele, így következett az újabb piros zászló.
Már csak 5 kör volt hátra, de az újraindításnál rögtön ráhúzta a többiekre az autót Marco Andretti, így újabb rövid időn belül harmadjára is lendült a piros zászló. Addigra viszont már átalakult az élen a sorrend. Ericsson volt éppen az élen, Newgarden, Ferrucci és Rossi követték az utolsó körre.
Az utolsó körre engedték el őket, és Ericsson ugyanúgy, ahogy tavaly, élről kezdte meg a kört. Newgarden a szélárnyék segítségével viszont el tudott menni mellette, és két bajnoki címe után végre Indy 500-at tudott nyerni.
A Penske pilótája örömében kiszaéadt a nézőtérre, és honfitársai tengerében ünnepelte első győzelmét a híers versenyen.
Ericsson lett mögötte a második, míg a dobogót Ferrucci egészítette ki, Palou pedig végül a boxutcai balesetét követően jött fel a negyedik helyre. Tony Kanaan utolsó versenyén 16. lett, ezzel búcsúzik az IndyCar világától.