A télen felújított Laguna Secába érkezve kellemetlen meglepetés várta az amerikai sportautós mezőnyt.
A kaliforniai pálya az egyik legikonikusabb versenyhelyszín, köszönhetően az öt emeletnyi magasságból lezúduló sikánnak, a Corkscrew-nak. Ennek ellenére az összes kanyar kihívást jelent, a homokkal szegélyezett pálya igazi régi stílusú klasszikus, és évek óta az IndyCar szezonzárójának ad otthont.
A hétvégén az IMSA mezőnye látogat el ide, és a pálya bejárás alkalmával több pilóta is kiakadt a télen elvégzett munkálatok miatt. Két hosszabb (az 5-ös és a 9-es számmal jelzett) kanyarban is egy aszfaltcsíkot helyeztek a pálya külső szélére, amivel megkönnyítették a kanyar bevételét.
Yet another great race track has lost its character. Sad… pic.twitter.com/CpR1xiugYM
— Jordan Taylor (@jordan10taylor) May 12, 2023
„Szomorú látni, hogy így megváltoztatnak egy ilyen jó pályát. Fogadni mernék, hogy ez az új (2 méter széles) aszfalt több tapadással rendelkezik, mint a régi… Már előre látom, mi fog történni.” – sopánkodott Filipe Albuquerque, az Acura GTP pilótája.
Jordan Taylor, a Corvette nagykövete pedig röviden így értékelt: „Egy újabb pálya veszítette el karakterét. Szomorú.”
Ahogy az az F1-ben is történt, sokan azt várják, hogy a pálya kiszélesítését ezentúl nem bünteti majd a homok, így megkezdődik a pálya határairól szóló vita.
A csapatok nyilván örülni fognak annak, ha kevesebb dolgot kell kijavítaniuk az autókon, amikor pilótájuk egy kissé kiszélesíti a kanyart.
Laguna Seca szóvivője szerint nem ez volt az ok. Nyilatkozatában azt sem említette, hogy pénzügyi okokból döntöttek volna így, hogy a jövőben több sorozatot láthassanak vendégül:
„Az 5-6-os kanyarnál és a Corkscrew környékén elvégzett munkálatok a vízelvezetés miatt voltak már jó ideje szükségesek. Rengeteg autó szélesítette ott ki a pályát, az aszfalra kerülő törmelék pedig meghosszabbította a sárga zászlós szakaszok hosszát.
Ezenkívül új kerékvetőket szereltünk fel az IndyCar és az IMSA kérésére. A pilótáktól pozitív visszajelzést kaptunk, vagy azt mondták, hogy mindegy. Az IMSA hétvégéje után pedig újra bezárunk, hogy befejezzük a hidat és megkezdjük az újraaszfaltozást a MotoAmerica előtt.”
A pálya felkészítéséért felelős dolgozó a Twitteren kiemelte, egy másik faktor is közrejátszott a döntésben. Mivel a pálya egész évben nyitva áll, a kaliforniai esős télben is folyamatosan foglalkozniuk kell a pályával. A domborzat miatt pedig ilyenkor rendszeresek a sárlavinák, egy kis extra aszfalt azonban segít majd a probléma leküzdésében.