back to top
péntek, november 22, 2024

Egy 100 éves megoldás segített a daytonai győztesnek

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Az idei, korszakot indító Daytonai 24 órás versenyt a Meyer Shank Racing Acurája nyerte. Mint kiderült, korántsem volt biztos azonban, hogy végigér a versenyen…

- Reklám -

Többször is tervezett olajcserére állt meg a két Acura, főleg a verseny utolsó harmadában, de nem ez volt az egyetlen gond, amin át kellett verekedniük magukat a győzelemhez vezető úton. Az új autó, új gumik és az új, fenntarthatóbb üzemanyag közül különösen az utóbbi okozott fejtörést minden gyártónak, mert beszennyezte a kenőolajat is.

- Reklám -

A Honda észak-amerikai ágáért – így az Acuráért is – felelős David Salters így írta le a történeteket a SportsCar365-nek:

„Talán a legtöbben tudják, hogy a benzin meg a legjobb kenőanyag, de azt talán nem, hogy a világon nem találni nála rosszabbat. Nem igazán akartuk, hogy a gyönyörű, nagy terhelésnek kitett, 2,4 literes, 700 lóerős versenymotort beszennyezze ilyesmi, mert rossz dolgok történnek vele, ha nem vigyázunk.”

- Reklám -

Salters elárulta, a szokásos egy-két százalékos értékhez képest körülbelül tízszer annyit mértek.

„Manapság nem történik gyakran ilyen, de régebben igen, amikor az üzemanyag és a kenőanyagok teljesen mások voltak. Ahhoz képest a mostani adatok elhanyagolhatóak. De amikor új dolgokat vezetünk be, mint amilyen az új üzemanyag, akkor előfordul az ilyesmi.

Találtunk egy 100 éves tanulmány, amelyben egy egyetemi csapat vizsgálta, hogyan kerül egyensúlyba a benzin és az olaj. Ezt használva sok számolás után a 21. századi eszközökkel képesek voltunk arra, hogy rájöjjünk, hogyan hozzunk létre egyensúlyt a kettő között.”

A Honda Performance Development [a japán márka amerikai ága] könyvtáraiban találtak rá a kézzel számolt adatsorokra, amit le tudtak modellezni, immáron számítógépek segítségével, és ki tudták számolni, mennyi olajat kell cserélniük menet közben, hogy ne menjen tönkre a motor.

„Azóta még csináltunk néhány dolgot, amivel sikerült ezt a hatást csökkenteni. Sebringben például minden rendben volt, folyamatosan tanultunk és fogunk is még. Az olajbeszállítónkat is bevontuk, ők többet tudnak erről.”

„Mi megtettünk, amire a mérnökeink képesek voltak, és most többé-kevésbé rendben van a dolog, nem kell semmi extrát tennünk érte.” – hesegette el a további kilátásokat az Acura főnöke.

Büntették is, meg nem is a daytonai győzteseket