péntek, március 29, 2024

Büntették is, meg nem is a daytonai győzteseket

Dátum:

Megosztás:

Az IMSA kiadta az új BoP értékeket, az elsőt a Daytonai 24 órás után, ahol az össze autóra ugyanazok a megkötések vonatkoztak, így Sebring az első igazi kiegyenlítési kísérlet az új LMDh (GTP) autók között.

- Reklám -

A Sebringi 12 órás lesz az eső verseny, amiben eltérő BoP-vel mehetnek majd az autók, Daytona után pedig azt lehetne feltételezni, hogy a domináló Acurák kapták a legnagyobb hátrányt. Ez egy részben igaz is, másrészt viszont cserébe előnyt kaptak, méghozzá a legnagyobbat.

Saját gyártója köpte be a daytonai győztest

- Reklám -

Az IMSA teljesítménykiegyenlítő rendszere, hasonlóan az Endurance Világbajnoksághoz (WEC) meghatározza az autók minimumsúlyát, a maximális teljesítményt és az egy etap alatt elhasználható energiát. Egy különbség azonban, hogy az észak-amerikai sorozatban a fordulatszámot is korlátozzák.

- Reklám -

Utóbbi nem változott a második fordulóra, a többin viszont módosítottak a Daytonában használt egységes szinthez képest.

Az IMSA BoP-változásai (Sebring):

Súly Max. t. Etap E Fordulat
Daytona 1030 kg 500 kW 920 MJ
🇯🇵 Acura +24 kg +20 kW -3 MJ 9512 rpm
🇩🇪 BMW +10 kg +13 kW -15 MJ 8000 rpm
🇺🇸 Cadillac +8 kg +13 kW -15 MJ 8800 rpm
🇩🇪 Porsche +18 kg +17 kW -8 MJ 8158 rpm

Látható, hogy az Acura kapta a legtöbb pluszsúlyt, viszont mind a maximális teljesítmény, mind az egy etapban elhasználható energia mennyiségében ők kapták a legkedvezőbb változást. Ennek hatását is ellensúlyozni fogja majd az autó megnövekedett tömege.

Az erősorrendben második Cadillac viszont a legkarcsúbb autóvá válik, de a teljesítményt illetően a lista alján állnak majd, a mindössze 2 kg-mal nehezebb BMW-vel közösen. Stratégiai szempontból így nekik lesz legnehezebb beosztaniuk majd az energiát, ez lehet az ő hátrányuk a versenyen.

Minden szempontból a köztes utat képviseli a Porsche, akik súlyból is és energiából is többet kaptak, de nem annyit, mint az Acura.

Összesített BoP, a Hypercar kategóriával együtt

A következő hétvégén a WEC-verseny helyszíne is Sebring lesz, így egy pályán most láthatjuk majd először a két mezőnyt. Ha megnézzük a világbajnokság által közreadott listát, láthatjuk, hogy a Porsche és Cadillac esetében ők is ugyanazokat az értékeket alkalmazzák, mint az IMSA, és ehhez igazították a többi gyártó értékeit is.

Mivel WEC-ben hibrid autók mellett indul két, benzines meghajtással rendelkező márka (Glickenhaus, Vanwall) is, néhány extre megkötést kaptak a hibrid autók, hogy a gyorsulásbeli előnyüket elvegyék.

Egyrészt a hibrid autókat korlátozták, hogy csak bizonyos sebességet elérve használhatják az elektromos meghajtást is, a Toyota és a Ferrari esetében 190 km/h, a Peugeot pedig 150 km/h fölött aktiválhatj az extrem meghajtást.

A boxkiállásoknál pedig több idő feltölteni a benzines autók üzemanyagtankját, így a hibrid LMDh autók 1, a hibrid LMH autók 1,2 másodperccel kell, hogy meghosszabbítsák a boxban töltött időt.

Márka Súly Max. t. Etap E
🇯🇵 Toyota 1062 kg 517 kW 913 MJ
🇺🇸 Glickenhaus 1030 kg 520 kW 911 MJ
🇫🇷 Peugeot 1049 kg 518 kW 909 MJ
🇬🇧 Vanwall 1030 kg 511 kW 900 MJ
🇮🇹 Ferrari 1057 kg 515 kW 908 MJ
🇩🇪 Porsche 1048 kg 517 kW 912 MJ
🇺🇸 Cadillac 1038 kg 513 kW 905 MJ
🇯🇵 Acura* 1054 kg 520 kW 917 MJ
🇩🇪 BMW* 1040 kg 513 kW 912 MJ

*csak az IMSA mezőnyét erősítik, viszonyítási alapként kerültek fel a listára