Komoly büntetést kapott a Daytonai 24 órás győztes csapata, miután kiderült, szándékosan a szabálytalan autót vittek pályára.
Az első, LMDh autóknak kiírt versenyt némi meglepetésre dominálták az Acura addig hosszabb tesztet nem teljesítő autói. Hiába tesztelt a Porsche a legtöbbet, a GT autók mellett a GTP kategóriában sem bizonyultak versenyképesnek az Acura és a Cadillac ellen.
Mivel ez volt az első verseny a kategóriában, a teljesítménykiegyenlítő rendszer (BoP) még nem nyerte el a végleges formáját, lehet ezt is hibáztatni a különbségekért. Ugyanakkor a csapatok sem találták még meg az autóikban rejlő maximális sebességet.
Mint azonban kiderült, nem csak emiatt emelkedett ki az Meyer Shank Racing Acurája a mezőnyből, messze leigázva a másodikként célba érő márkatársakat is. A guminyomással trükközve szándékosan alámentek a gyártó által meghatározott biztonságos értéknek, és ezzel tettek szert jogosulatlan előnyre.
Az észak-amerikai motorsportért (így az Acura programért is felelős) Honda Performance Development mérnökei vették észre az adatok kielemzése közben, hogy azokat megbuherálták, így magasabb értékeket mutattak, mint a valóság. Ezt követően jelentették az esetet az IMSA-nak, akik határoztak az ügyben.
Ugyan a győzelmet és az órákat nem vették el tőlük, rendkívül súlyos büntetéssel sújtották a csapatot:
- 200 pontot voltak le tőlük, mind a pilóták, mind a csapatok bajnoki pontversenyében (egy győzelem 350 pontot ér), ezzel mindkét listában az utolsó helyre estek vissza
- minden, Endurance Cup pontot elvettek tőlük, így nemcsak az összetettben, a külön kupában is egy verseny a lemaradásuk, amivel nehéz lesz bajnoki címet szerezniük
- visszavették a pénzdíjat, ami a daytonai győzelemért jár, továbbá 50 ezer dolláros bírságot kaptak
A csapatot fél évre próbaidőre helyezték, emellett pedig a technikai igazgatót, Ryan McCarthyt felfüggesztették, a csapat pedig ki is rúgta a szakembert.