500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 27. hétfő, 22:00 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Segítenek a reklamáló Porschén a következő futamon
IMSA

Segítenek a reklamáló Porschén a következő futamon

Gerse JózsefÍrta Gerse József2023. március 11.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Fotó: IMSA
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Az IMSA GT3-as kategóriájában a Porschét indító csapatok zúgolódtak, amiért kedvezőtlennek érezték a teljesítménykiegyenlítő-rendszerben őket érintő tételeket. A jövő hétvégi Sebringi 12 órás versenyre enyhítéseket kaptak a Lamborghinit használó csapatokkal együtt.

Duzzog a Porsche, visszalépnek a bajnokságtól?

A Porschés csapatok egyik GT3-as kategóriában sem értek fel a dobogóra az amerikai hosszútávú bajnokság első állomásán, a Daytonai 24 óráson, holott egy éve például mindkét kategóriában ők vitték el a győzelmet.

Ennek egyik okának a Balance of Performance (BoP) szerintük rosszul megválasztott korlátozásait tartották, ami versenyképtelenné tette őket, és az egyik istálló már vissza is lépett a sebringi fordulótól, egy másik pedig hasonlót fontolgatott, amennyiben a felügyelő szövetség nem változtat.

Ez viszont megtörtént: az IMSA bejelentette, hogy a motorok erejének korlátozását szolgáló eszközök méretét úgy alakítják, hogy kevésbé fojtsa vissza a teljesítményt. A RACER.com tudósítása szerint a Porschénál az okozta a zűrt, hogy az autó az átlagosnál jobban hagyatkozik a leszorítóerőből származó tapadásra, mint a mechanikaira, és a motorokba áramló levegő szigorúbb korlátozásával ez fajlagosan jobban visszaveti a motor erejét.

A 911 GT3R-es modell mellett a Lamborghini Huracán Evo2 modellekre is enyhébb motorkorlátozás vonatkozik Sebringben, mint Daytonában. A Ferrarikra és az Acurákra +15 kg többletsúlyt és kicsit alacsonyabb turbónyomást jelöltek ki, csakúgy, mint a Mercedesekre (változatlan turbónyomással). Az Aston Martinok, a BMW-k és a Lexusok kocsiján 15 kilóval alacsonyabbra vették a minimum tömeget.

Lamboghini Porsche Sebringi 12 órás
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?