Folytatódik a politikai vita BoP-ről az amerikai sportautó bajnokság (IMSA) és a Porsche csapatai között.
Az IMSA is reagált arra, hogy több Porsche csapat jelezte, nem kívánnak részt venni annyi versenyen, mint előre tervezték, mert nem érzik fairnek a feltételeket, amit a teljesítménykiegyenlítő-rendszer (BoP) biztosít számukra.
A tavaly bemutatkozó, új Porsche 911 GT3 Cup (992) típusú autók leszerepeltek az idénynyitó Daytonai 24 óráson, és bár az IMSA enyhített számukra a soron következő Sebringi 12 órásra, a csapatok messze nem elégedettek.
„Jelenleg is feldolgozzuk az adatmennyiséget, amit Daytonában, valamint a kétnapos sebringi teszten gyűjtöttünk. Az utóbbi esetében az GT3-as gyártókkal együttműködve próbáltuk megállapítani a teljesítményt, és egy szintre hozni az autókat. Próbálunk mindenkinek ugyanakkora esélyt adni, és továbbra is adatokon alapuló döntéseket fogunk hozni ennek érdekében.” – fejtette ki John Doonan, az IMSA elnöke.
Ugyanakkor kiemelte, a végleges BoP-t ezen a héten teszik majd közzé. A dolgukat nehezíti, hogy a Ferrari új GT-autója mellett a Lamborghini is ráncfelvarráson esett át az idei szezon előtt.