500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 31. péntek, 20:07 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Leclerc ölte meg az F1-es karrierjét, de azóta bármit csinál, sokan lenézik a sikereit
IndyCar

Leclerc ölte meg az F1-es karrierjét, de azóta bármit csinál, sokan lenézik a sikereit

Gerse JózsefÍrta Gerse József2023. március 7.Frissítve:2023. március 7.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Fotó: IndyCar/Penske Entertainment: James Black
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

Az IndyCar szezonnyitóját Marcus Ericsson nyerte, részben annak köszönhetően, hogy több riválisa megbotlott. Kifejtette, miért gondolja úgy, hogy a saját teljesítménye is hozzájárult ahhoz, hogy az utolsó körök egyikében lecsapjon az addig az élen haladó McLarenre.

St. Petersburg-ben sok izgalmat és balesetet hozott a verseny, és tény, hogy nem a svéd pilóta tűnt a leggyorsabbnak a hétvége folyamán. Ugyanakkor azt sem állíthatjuk, hogy a mázli repítette a mezőny élére, hiszen az időmérőn a 4. rajtkockát szerezte meg és a verseny nagy részében e pozíció környékén ment.

A futamok pont arról szólnak, hogy az adott lehetőségekből kell kihozni a legtöbbet, és ő ezt megtette azzal, hogy a 2. helyre lépett a győzelemért csatázó pilóták ütközése után, majd 3 körrel a cél előtt elhúzott Pato O’Ward mellett, amikor a McLaren az egyenes elején néhány pillanatra “lefagyott”, a csapat magyarázata szerint a motor szívótorkában jelentkező probléma miatt.

A tavaly az Indy 500-at is megnyerő Ericsson arról beszélt a verseny után, hogy a közvélemény egy része máig nem ismeri el a képességeit. Mindez bizonyára arra vezethető vissza, hogy 2014 és 2018 között, a Forma-1-ben töltött öt szezonjában szerény eredményeket mutatott fel, a hattyúdala során például a Saubernél pontszámban 39:9-re kikapott csapattársától, az újonc Charles Leclerc-től.

„Úgy látszik, bármit csinálok, az emberek úgyis azt gondolják, hogy nem szolgálok rá az eredményeimre. Sok futamot megnyertem már, az IndyCar-ban már négyet, a bajnokságban az elmúlt években elöl végeztem, szóval próbálom hasonlóan folytatni” – mondta.

„Nyilván nem kívántam Patónak, hogy probléma sújtsa, de úgy hallottam, azért jelentkezett a probléma az autójában, mert nyomás alá helyeztük és vagy ő, vagy a csapata hibázott. Sajnálom, de lecsaptunk a lehetőségre. Ha nem helyezem nyomás alá és támadom, minden rendben maradt volna nála, én meg második leszek.”

Elmondta, hogy az utolsó újraindításnál kipörögtek a kerekei a gumitörmeléken, ezért szakadt le Patótól, de érezte, hogy erős tempóra képes, és az első kanyart szemelte ki a támadás helyszínére. Ericsson eddig mind a négy a győzelmét úgy szerezte az IndyCar-ban, hogy a versenyt megállították piros zászlóval.

„Úgy néz ki, amikor sok a kalamajka, mások hibáznak, felforgás alakul ki a versenyen, mi higgadtak maradunk. Én is, meg a stratégiával foglalkozó szakemberek és a kerékcserénél közreműködők is. Úgy látszik, mi rendesen összerakjuk a dolgokat ilyenkor – nyilatkozta. – Ez egyikre az erősségeinknek. Nem azt mondom, hogy piros zászló nélkül képtelenek lennénk nyerni, de azok beválnak nekünk.”

Marcus Ericcson
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?