back to top
péntek, november 22, 2024

Elképesztően szoros befutó a Daytonai 24 órás végén, a BMW és a Porsche viszont már hamarabb elvérzett

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Hasonlóan a tavalyi évhez, az utolsó pillanatig volt izgalom a Daytonai 24 óráson, amin most először mérettettek meg az új GTP kategória autói.

- Reklám -

Elsőként Pipo Derani (#31 Cadillac) és Nick Tandy (#6 Porsche) akadtak össze a GTP kategóriában, és bár mindkét autó elhagyta a pályát, a bukótérből vissza tudtak térni a versenybe.

- Reklám -

Nem úgy, mint a mezőny sereghajtójának számító BMW, akik már az első órában elvesztettek egy autót a hibrid rendszer hibája miatt. Nem sokkal később az egyik Porsche is lelassult, Nasr (#7 Porsche) azonban újra tudta indítani az autót, így visszatérhetett a GTP mezőny végére. 6 óra elteltével azonban ki kellett állniuk a boxba, és közel fél órát veszítettek akkumulátorcsere miatt.

Éjszaka

Az első nagyobb éjszakai dráma az LMP2-es kategória vezető autóját (#11 TDS) érintette, Steven Thomast egy GT autó nemes egyszerűséggel kilökte a sikánban, és a falban kötött ki. Az újraindítást követően pedig az addig domináló 60-as Acura (Castroneves) pördült meg a 31-es Cadillac-kel (Derani) való küzdelem közben.

- Reklám -

A sötétben előbb a Porsche, majd a Cadillac éledt fel, többször is változott a vezető személye az etapok alatt. Féltávnál látványosan gyulladt ki az Indy NXT pilóta, Danial Frost alatt az LMP3-as autó, ezt követően a sárga alatt mindkét Acura hosszabb olajcserére kényszerült.

Főleg a 10-es Wayne Taylor Racing autó esett vissza, ők három kört kaptak, majd a 15. óránál a 60-as autó is tartott egy alaposabb karbantartást, de ők megúszták körhátrány nélkül. A 31-es Cadillac közben a garázsba húzódott vissza váltócserére, így a 7-es Porsche környékére estek vissza több, mint 15 kör hátrányba.

Kezdett kirajzolódni a kép, hogy a 60-as Acura egy elnyújtott stratégiával próbálkozik a két Ganassi Cadillac (01 & 02) és a 6-os Porsche ellen. Utóbbi Nick Tandy kezei között megpördült, aminek egy be nem tervezett kiállás és négyszeres körhátrány lett a vége.

Reggel

Hiába a másfajta stratégia, a napfelkelte előtt kirajzolódott a kép, hogy a 01-es Cadillac vette át a vezetést, a 10-es Acura pedig feljött a negyedik helyre, az élmezőnyben maradt BMW elé.

A napfénnyel a Acura formája mellett visszatérték a Porsche problémái, ezúttal a 6-os autót súlytotta több gond, így visszaestek szintén győzelemért nem küzdő csapattársaik mögé.

Már 40 másodperc is volt a Cadillac előnye, azonban a 21. óra végére megfordult a kép, egy sárgát használt ki a 60-as autó, és tért vissza az élre. A verseny végéig már nem is engedték ki a helyet a kezeik közül, így a Meyer Shank Racing Acurája sorozatban másodjára nyert, Castroneves pedig már harmadik éve hódította el a győzelmet.

#60: Meyer Shank Racing W/Curb-Agajanian, Acura ARX-06, GTP: Colin Braun, Tom Blomqvist, Helio Castroneves, Simon Pagenaud, Daytona, IMSA
Fotó: Richard Dole/LAT Images/Courtesy of IMSA

Az Acura kettős győzelmet könyvelhetett el, míg a Cadillacnak be kellett érnie a harmadik hellyel. Szerencséjükre a gyári alakulat IMSA autója érte el az eredmény, nem az ezentúl világbajnokságin induló legénység.

Az LMP2-es osztályban az utolsó pillanatig kiélezett volt a küzdelem, a Proton Competition (#55) ugyanis egyszerre kezdte meg az utolsó kört a verseny második felét vezető 04-es Esteban Gutiérrez fémjelezte Crowdstrike prototípusával. Bár az első kanyarban nem sikerült az előzés, szélárnyékkal éppen egymás mellé ért a két autó a célegyenesre, és végül 24 óra után mindössze 16 ezreddel (!!!) nyert az 55-ös autó.

Az LMP3-ban pont ennek az ellentéte történt meg, 12 körrel nyert, a 17-es AWA Duqueine, miután ők ütköztek a legkevesebb problémába a verseny során.

A GT kategóriák küzdelmét ismét az amatőrök nyerték, megérdemelt kettős Aston siker született a GTD_ben, míg a profiknál végül a WeatherTech Mercedese kerekedett felül az egész versenyen keresztülhúzódó csatában a 3-as Corvette és a 14-es Lexus felett.

Előbbiek a tavalyi baki után különösen nagyot léptek előre, végig az élmezőnyben tudtak küzdeni, idén azonban nem ők, hanem a Porsche volt a BoP „kedvezményezettje”.

Szenved a Porsche, „őrületes” a sebességkülönbség

A GTP kategória eredménye:

# Csapat Pilóták Márka
1.
60
🇬🇧 Blomqvist
Meyer Shank
Racing
Acura
🇺🇸 Braun
🇧🇷 Castroneves
🇫🇷 Pagenaud
2.
10
🇵🇹 Albuquerque
Wayne Taylor
Racing
Acura
🇺🇸 R.Taylor
🇨🇭 Délétraz
🇳🇿 Hartley
3.
01
🇫🇷 Bourdais
Chip Ganassi
Racing
Cadillac
🇳🇱 van der Zande
🇳🇿 Dixon
4.
02
🇳🇿 Bamber
Chip Ganassi
Racing
Cadillac
🇬🇧 Lynn
🇬🇧 Westbrook
5.
31
🇧🇷 Derani
Action Express
Racing
Cadillac
🇬🇧 Sims
🇬🇧 Aitken
6.
24
🇦🇹 Eng
Rahal Letterman
Lanigan Racing
BMW
🇧🇷 Farfus
🇩🇪 Wittmann
🇺🇸 Herta
14.
7
🇦🇺 Campbell
Porsche Penske
Motorsport
Porsche
🇧🇷 Nasr
🇩🇰 Chistensen
42.
6
🇬🇧 Tandy
Porsche Penske
Motorsport
Porsche
🇫🇷 Jaminet
🇺🇸 Cameron
48.
25
🇺🇸 De Phillippi
Rahal Letterman
Lanigan Racing
BMW
🇬🇧 Yelloly
🇿🇦 S.van der Linde
🇺🇸 Herta

További kategóriagyőztesek:

# Csapat Pilóták Márka Kat.
7.
55
🇦🇺 Allen
Proton
Competition
ORECA
LMP2
🇮🇹 Bruni
🇺🇸 Poordad
🇮🇹 Pizzi
15.
17
🇨🇦 Mantella
AWA
Duqueine
LMP3
🇬🇧 Boyd
🇦🇷 Varrone
🇺🇸 Merrill
16.
27
🇨🇦 de Angelis
Heart of Racing
Team
Aston
Martin
GTD
🇩🇰 Sorensen
🇬🇧 Turner
🇬🇧 James
17.
79
🇪🇸 Juncadella
WeatherTech
Racing
Mercedes
GTD
Pro
🇫🇷 Gounon
🇩🇪 Engel
🇺🇸 MacNeil