Az Andretti előszöt 2021 végén közelítette meg a királykategóriát, akkor csak kicsin múlott, de nem sikerült felvásárolniuk a Saubert. Azóta teljesen új, saját csapat indításán dolgoznak, a projektbe pedig nemrég nem kisebb céget vontak be, mint a General Motors.
Beindult a találgatás: már titkos szövetségese is van az F1-be ácsingózó csapatnak
Az elég komoly háttér ellenére nem felhőtlen az Andretti fogadtatása az F1 világában, a csapatok ugyanis saját bevételeiket féltve nem szeretnék még eggyel elosztani a bevételek tortáját. Egyedül a McLaren elnöke, Zak Brown támogatná az érkezésüket, akinek több közös projektje is van az amerikai csapattal.
Papíron már így van amerikai csapat a Forma-1-ben, a Haas nagyrészt azonban az angliai Banbury és az olasz Maranello között osztja meg a fontos teendőket, hiába van névleges főhadiszállásuk az Egyesült Államokban. Ezt emelte ki az IndyCar pilóta, Rinus VeeKay is:
„Úgy gondolom, az Andretti tudna értéket adni az F1-nek. Ők egy igazi amerikai csapat. Az Andretti név amúgy is egybeforrt a motorsporttal.”
A szabályok szerint jókora előleget kellen fizetni minden belépő csapatnak, hogy megtérítsék a már bent lévő alakulatok kieső bevételét.
„Már évekkel ezelőtt bejelentették, hogy 200 milliót kell fizetnie annak, aki új csapatot akar indítani. Ha hozol egy szabályt, szerintem ki kéne tartani mellette. Akkor az érdeklődők kifizetik, és ez a választóvonal, ami kiszűri a jelentkezőket.” – fogalmazta meg kritikáját a rendszerrel kapcsolatban a holland.
Talán jó az egyetlen a sorozat fiataljai közül, aki nem az FIA pontrendszerét emelte ki, ami nemrég megakadályozta Colton Hertát abban, hogy bemutatkozzon a királykategóriában. De rajta kívül még emiatt van parkolópályán Pato O’Ward és Álex Palou is, akik – hiába stabil helyük az IndyCarban – Európába vágynak.
„Ez [egy új csapat] lehetőséget biztosíthatna az amerikai pilótáknak is, például IndyCar bajnokoknak, akik ki akarnak próbálni valami újat, és ebbe az irányba mennének. Ez jó kis kapcsolat lehetne. Ráadásul két extra autó is lenne az F1-ben, ami nem ártana nekik.”
„[Herta helyzetét] viccesnek találom. De persze az IndyCar külön áll az FIA-tól, így lehet számítani ilyesmire. Csak a saját szervezetüket és sorozataikat akarják védeni ezzel. Azért kár.”