Az eddigi két Hypercar évet a Toyota dominanciája határozta meg, a WEC kegyeltje, Lilou Wadoux azonban mégis tudott nekik újat mutatni a szezonzáró bahreini teszten. Az idén LMP2-es autót terelgetett a francia hölgy, méghozzá az FIA egyik tisztviselőjének csapatában.
Richard Mille, az Endurance Bizottság vezetője ugyanis elhatározta, hogy lehetőséget biztosít a női pilótáknak a legmagasabban jegyzett bajnokságban, tavaly például Sophia Flörsch is a kezdeményezés részese volt.
Újabb tabudöntögető a WEC-ből: nem érdekel, fiú vagyok-e vagy lány
Az ACO [a WEC és Le Mans szervezői] hivatalos újonctesztet vezetett be tavaly, ami a szezonzáró után rendeznek. Ezen kapott lehetőséget Wadoux, méghozzá a Toyota autójában.
„Jól teljesített, csak meg kell nézni a köridőket.” – emelte ki Pascal Vasselon, a Toyota Gazoo Racing technikai igazgatója.
„Az újoncokhoz képest, akik ma mentek a Peugeot-nál és nálunk, jót ment, nagyon meggyőző volt. Rendkívül felkészülten érkezett, ebben mi is segítettünk neki. Oktattuk és a szimulátorba is beültettük, emellett pedig ő is elvégezte a házi feladatot. Emiatt rögtön tempót tudott menni.”
1:50,953-as idejével a második újonc volt az LMP3-as Európa-bajnok Malthe Jakobsen mögött, összesen pedig 33 kört teljesített. Ezzel Wadoux lett az első nő, aki Hypercar autót vezethetett.
„Nagyon jó tapasztalat volt. Sokat tanultam. A sebesség és a tapadás sokkal nagyobb, és a hibrid meghajtás is nagyon erős. Az első körömben az gondoltam: wow, ez igen! De nem könnyű, mert néha túl sok energiát küld a hibrid rendszer.”
Wadoux emellett a Ferrari jelenlegi GTE autóját is tesztelte (488 GTE Am), ami szintén mérföldkövet jelentett a női versenyzőknek idén. Jövőre azt a csapatot már Daytonában is láthatjuk majd a Lamborghini új, GT3-as autójával.