Még a téli időszak előtt megkezdték a munkálatokat, hogy Road America teljes aszfaltját felszedjék, hogy majd az új szezonra felkerülhessen az új réteg.
A 6,45 km-es pálya vonalvezetését – bár volt rá javaslat – nem érinti változás, sőt a kivitelező 7000 referenciapont alapján az aszfalt szélességét, dőlését és rázóköveit is úgy építi majd vissza „ahogyan megkapta”.
Nemcsak a pálya, a boxutca is kap a jóból, 1995 óta ez lesz az első nagyobb felújítás a helyszínen. Ennek a pilóták is nagyon örülnek, hiszen az előző, nagyon elkopott réteg nem volt a legjobb a gumiknak.
„Ámen. – reagált röviden Alexander Rossi a hírre, még a nyári IndyCar futamon. – Ha megnézzük, mi volt Watkins Glennel és Barberrel amikor újraaszfaltozták őket, hihetetlen volt a tapadás és sok időt találtunk hirtelen.
Mi versenyzők ugye gyorsan akarunk menni, nem igaz? Legszívesebben már most Nekilátnék, hogy kipróbálhassam. Nagyon-nagyon jó lesz.”
Here’s a peek into what Road America looks like with the surface ground away. Milling, grading, and surveying continues today with paving set to begin next week. You can also watch the process LIVE at this link: https://t.co/N7IGVvMMdm pic.twitter.com/foEd93HyWB
— Road America (@roadamerica) October 6, 2022
A háromhetes építkezés elég időt hagy arra, hogy a következő szezon előtt pihenjen az aszfalt. 2023-ban az első verseny a május végi MotoAmerica Superbikes hétvége lesz. Utána azonban minden nagyobb amerikai sorozat kipórbálja majd, az IndyCar után az IMSA Sportscar Championship és a NASCAR Cup Series is.
A munkálatokat élőben a pálya weboldalán lehet követni. A felvételeken október 9-én éjjel már látszott, hogy Road America környékén leesett a hó. Nem tudni, ez mennyire akadályozza majd a munkálatokat.