Egy autó összetört, egy másik autó repült, és a Chip Ganassi Racing pedig Kanaan révén folytatta az egész eseményen át tartó dominanciáját.
Az eső miatt késve ugyan, de megtartották az Indy 500 utolsó edzését, az úgynevezett „Carb Day”-t.
A leggyorsabb Tony Kanaan lett (227.114mph), akit szorosan követte csapattársa, Marcus Ericsson a 8-as Ganassival (227.004mph), a Dale Coyne Racing with Rick Ware Racing versenyzője, Takuma Sato lett a harmadik, az Indy 500 pole-ból induló Scott Dixon pedig a negyedik.
Az edzés 45 perccel a vége előtt félbeszakadt, amikor David Malukas balesetet szenvedett, miután Santino Ferrucci rákanyarodott az 1-es kanyarban, amitől a 18-as rajtszámú Dale Coyne autó defektet kapott, és a falba csapódott.
Malukas látható sérülés nélkül pattant ki az autóból. Ferrucci pedig egy 20 perces stop-and-hold büntetést kapott az edzés zárásaként.
„Rendben vagyok” – mondta Malukas. „Ez volt az egyik legnagyobb ütés, amit valaha éreztem.”
„Az én hibám” – ismerte el Ferrucci. „Egyszerűen rosszul ítéltem meg a helyzetet.”
A gyakorlás 25 perccel a vége előtt ismét megszakadt, amikor Colton Herta a 26-os számú Andretti Autosport gépe vált repülővé.
Az Indy GP győztese a fedélzeti kamerás felvételek szerint lement a fehér vonal alá, aminek következtében keresztbe állt autója, és a SAFER falnak ütközve a levegőbe emelkedett, majd fejtetőn csúszott végig szinte az egyenes végéig.
"Thankful for a lot of things. The aeroscreen is part of that." – @ColtonHerta
The driver of the No. 26 has been seen and released after this incident in #CarbDay practice at @IMS.#INDYCAR // #Indy500 // @FollowAndretti pic.twitter.com/I7zhuAGspM
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) May 27, 2022
Herta tájékoztatta csapatát, hogy jól van, és másodpercekkel később az IndyCar AMR biztonsági csapata már a helyszínen volt, és azon dolgozott, hogy helyes irányba fordítsa az autót, és Herta saját erejéből kimászhasson a pilótafülkéből.
„Ez szívás” – mondta Herta. „Jól vagyok. Hálás vagyok az AMR biztonsági csapatának.”
Malukas és Herta egészségügyi ellenőrzésen is átesett, elengedték őket, és engedélyezték, hogy részt vegyenek a vasárnapi Indy 500-on.
A Penske 12-es csapata nyerte az Indy 500 Pit Stop kihívást
A pénteki Indy 500 „Carb Day” alkalmával megtartották a hagyományosnak számító Pit Stop kihívást is. Az esemény két éves, Covid miatti szünet tért vissza, és igazán izgalmas attrakciót szolgáltatott a nézőknek.
A feladat az, hogy a versenyző beálljon a pit csapatához, azok minél gyorsabban elvégezzék a kiállást, majd a kijövetelnél a lehető leggyorsabb induljon el a sofőr.
A pikantéria az, hogy ez párosban történik, tehát az autók egymás mellett haladnak, a pit csapatok pedig gyakorlatilag egymáshoz érve dolgoznak az Indianapolis Motor Speedway boxutcájában.
Nos ez okozott is hajmeresztő dolgokat, hiszen egy baleset majdnem történt, amikor Sage Karam a kiállás utáni kigyorsításnál keresztbeállt, és majdnem belecsapódott Félix Rosenqvist autójába.
Whoops.
Close call for @SageKaram during the Pit Stop Competition.#INDYCAR // #Indy500 // #CarbDay pic.twitter.com/LJXekJPUOo
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) May 27, 2022
Nem túl nagy meglepetésre a döntőbe a Penske (Newgarden révén) és a Ganassi (Dixon révén) jutott el, és végül a Penske bizonyult a leggyorsabbnak.
Hozzá kell tenni, hogy a két autó fej-fej mellett volt a kiállás előtt, és a kiállás végéig is, azonban Scott Dixon nagyon lassan indult el, talán le is fulladt, így Newgarden közel 1 másodperccel legyőzte riválisát.
A győztes idő 10,949 másodperc volt. A Penske ezzel 17. alkalommal hódította el a legjobb pit csapatnak járó címet, amivel toronymagasan vezetik az örökranglistát.
RETWEET to congratulate @JosefNewgarden and @Team_Penske on WINNING the Pit Stop Challenge! #INDYCAR // #Indy500 pic.twitter.com/O57sIlXefG
— #Indy500 on NBC (@IndyCaronNBC) May 27, 2022