Idén változások jöhetnek, miután a tavalyi Indy 500-on több versenyző is átlépte a pitbejáratnál érvénybelépő 60 km/h-s sebességhatárt.
Az IndyCar Series és a fékeket gyártó PFC reméli, hogy elkerülhetővé válik a „visszahúzó” fékkonfigurációk által okozott incidensek újabb hulláma.
A PFC által gyártott féknyergeken belül a csapatok pár rugós karral rendelkeznek, amelyek segítségével a fékbetéteket visszahúzhatják a féktárcsától, és megakadályozhatják, hogy a fékbetétek és a féktárcsák érintkezése miatt a féktárcsák használaton kívül a fékellenállás – az egyenes vonalú sebesség csökkenése – kialakuljon.
Ahogyan a csapatok képesek úgy beállítani ezeket a karokat, hogy a vezető lábának a fékpedálra gyakorolt könnyű nyomása szükséges legyen a „visszahúzási” küszöb átlépéséhez, a csapatok úgy is beállíthatják a karokat, hogy hatalmas erőre legyen szükség a küszöb átlépéséhez, és a fékbetétek a tárcsákhoz szoruljanak.
Amint a nyomás megszűnik, a karok visszapattannak a helyükre, és elmozdítják a fékbetéteket a tárcsákról, és a ciklus kezdődik elölről.
Ahogy azt a 2021-es Indy 500-as versenyen láthattuk, néhány többautós csapat agresszív visszahúzó megközelítést alkalmazott, ami arra kényszerítette a pilótákat, hogy őrült pánikban pumpálják a fékpedált, hogy az autó megálljon a boxutcába való behajtáskor.
„A PFC emlékeztetőt küld a csapatoknak a folyamatról, amelyet követniük kell” – mondta Jay Frye, az IndyCar elnöke a RACER-nek.
„Nem lehet azt mondani, hogy amit tavaly csináltak, az nem volt a szabálykönyvön belül, de idén az a célunk, hogy a PFC által meghatározott folyamatokat maradéktalanul, maradéktalanul kövessék.”
Stefan Wilson 2021-es balesete