péntek, június 9, 2023

Ha Ty Gibbs nem paterolja ki, Hamlin a JGR-tól vonulna vissza

Dátum:

Megosztás:

A kérdés már akkor felvetődött, amikor Denny Hamlin és Michael Jordan csapatot alapított. Fog-e saját magának versenyezni Hamlin?

- Advertisement -

Mivel Ty Gibbs, Joe Gibbs unokája, fantasztikus teljesítményt nyújt a NASCAR Xfinity Series-ben, ezért felmerül a kérdés, vajon melyik JGR versenyzőnek kell visszavonulnia ahhoz, hogy a legifjabb Gibbs fiú üléshez jusson.

- Advertisement -

Nem tudjuk mi lesz” – mondta Hamlin a Dale Jr. Download e heti adásában. „Egyszerűen csak sok a kérdőjel Gibbsnél, hogy ki hol és mit fog csinálni. Nem tudom. Nem tudom. Bárcsak tudnám, mert akkor én is ennek megfelelően tudnék tervezni.

Ezzel a válasszal Hamlin arra célzott, hogy ha ő lenne az esélytelen, akkor talán más terveket szőne. Elképzelhető, hogy a 23XI Racing versenyzője lesz?

Ha minden kötél szakad akkor igen, de nem ez lenne az ideális forgatókönyv” – válaszolta Hamlin Dale Earnhardt Jr. kérdésére.

Hamlin célja az, hogy a Joe Gibbs Racingtől vonuljon vissza hosszú távú partnere, a FedEx társaságában.

Azt hiszem, a Gibbsnél szeretnék visszavonulni a FedExszel. Mert annyira egyedülálló, hogy van egy olyan szponzorom, aki ilyen régóta része a sportnak, mint ők, és ilyen régóta támogat engem.

Én csak – egyszerűen nem tudnám elhagyni őket” – jelentette ki Hamlin.

Denny Hamlin és a FedEx - Elválaszthatatlan partnerek?
Denny Hamlin és a FedEx – Elválaszthatatlan partnerek? Fotó: James Gilbert/Getty Images/NASCAR Media

Hamlin csapata egyelőre nem indít harmadik autót

Denny Hamlin kerek perec kijelentette Jim France-nek, a NASCAR vezérigazgatójának, hogy amíg a NASCAR üzleti modellje nem változik, ő bizony nem indít harmadik autót.

Az állítólagos szóváltásra az Atlanta Motor Speedwayen rendezett versenyhétvégén került sor tavaly márciusban, amikor Hamlin ultimátumot adott a 77 éves elnöknek és a NASCAR-alapító Bill France Sr. fiának.

Volt egy találkozóm Jim France-szal, és az üzenetem egyértelmű volt, hogy nem beszélhetünk tovább arról, hogy kevesebb pénzt kapnak a csapatok” – jelentette ki Hamlin.

A folyamatos csökkentések miatt nem tudunk növekedésről beszélni. Ha elkezdünk közösen dolgozni, akkor együtt tudjuk fejleszteni ezt a sportot. Ehhez azonban az üzleti modellnek meg kell változnia.

Nekünk a 23XI-nél nagy terveink vannak. De ezek a tervek addig várakoznak, amíg nem látjuk a változást.

Hamlin számára fontos lenne, hogy csapata több bevételhez jusson egy szezon során, főleg a médiabevételekkel kapcsolatosan.

Jelenleg a NASCAR médiából származó bevételeinek mindössze 25 százaléka jut a versenycsapatoknak, 65 százalékát a pályák kapják, 10 százalékát pedig az engedélyező szervezet. A csapatok jelenleg bevételeik 75 százalékát a szponzorációtól kapják.

Hamlin ragaszkodik ahhoz, hogy megközelítése, bár nem tökéletes, abból a vágyból fakad, hogy a stock car versenyzés növekedjen és haladjon előre a jövő felé.

Nagyon nehéz meggyőzni a dinoszauruszokat, hogy másképp kell enniük” – mondta Hamlin. „Én változást akarok. Ha egy új közönséget akarunk megszólítani, mert a (jelenlegi) közönségünk öregszik vagy már öregedett, akkor haladni kell a korral.

András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.