A Forma-1 amerikai fejlődése megkérdőjelezhetetlen, és a paddockban úgy vélik, hamarosan lesz amerikai pilóta a mezőnyben.
Hat IndyCar-győzelmével, a még mindig csak 22 éves Colton Herta nem hagyott kétséget afelől, hogy ki a legjobb fiatal amerikai együléses pilóta.
Herta – mint a legmenőbb 30 év alatti amerikai formula autós pilóta – jelenléte mégis szinte láthatatlan volt az F1 első Miami Nagydíján.
Amikor Herta végül szóba került, Norris szinte csak viccből tette ezt – megemlítve régi csapattársát, akit szeretettel „Hooligan Hertának” nevezett a 2015-ös szezonjuk alatt, amikor a Carlinnál az MSA Formula Championship sorozatban versenyeztek együtt.
Csütörtökön a Red Bull Racing csapatfőnökét, Christian Hornert többször is megkérdezték arról, hogy egy új amerikai pilóta az Forma-1 20 versenyzős mezőnyében segíthetne tovább lobbantani az F1 lendületét.
Tréfásan felhozta az 1978-as F1-bajnok Mario Andrettit, és kényelmesen emlékeztette a hallótávolságon belül lévőket, hogy csapata befektetett az ügyben.
A Red Bull „juniorcsapata” a Charlotte-i születésű Jack Crawfordot tudhatja soraiban. Crawford nemrég töltötte be a 17. életévét, és jelenleg a Forma-3-ban versenyez, miután a múlt hónapban Imolában két dobogós helyezést ért el.
Horner csütörtökön azt mondta, hogy a jövőben számít egy amerikai versenyző feltűnésére a mezőnyben, „csak az a kérdés, hogy mikor„.
Jelenleg három észak-amerikai versenyzője van az F1-nek. Sergio Perez, Nicolas Latifi és Lance Stroll azonban már fiatal koruk óta Európában versenyeznek, így úgy tűnik, hogy az út a Forma-1-be csak akkor jöhet létre valakinek, ha Európában kezdi a karrierjét.
Ez valószínűleg nem jó hír Colton Hertának.
„A csapatfőnökök látják az európai junior formula szériában versenyző fiatalokat… és látják, hogy ki ér el sikereket, és ki nem” – mondta Herta az IndyStarnak.
„Az arcodat egyszerűen jobban felismerik. És egyetértek azzal, hogy egy amerikai versenyző nem kaphat csak azért ülést, mert amerikai. Meg kell mutatnod, hogy elég jó vagy hozzá.„