hétfő, február 26, 2024

Megint baj van a Teslákkal, ezúttal túlmelegszik a képernyő

Dátum:

Megosztás:

A Tesla ebben a hónapban 129 960 járművet hívott vissza, mert az infotainment rendszerek gyorstöltés közben túlmelegedhetnek.

- Reklám -

A Tesla azt mondja, hogy a hibát egy felhőn keresztül történő szoftverfrissítéssel oldja meg, amely vezeték nélkül frissíti a szoftvert, így a visszahívás kevésbé megterhelő a Tesla és az érintett tulajdonosok számára. A Tesla-tulajdonosoknak nem kell szervizbe vinniük járműveiket.

- Reklám -

A Tesla idén hét visszahívást adott ki a 2022-es Model 3-ra és hatot a 2022-es Model Y-ra, amelyek mindegyikét over-the-air szoftverfrissítéssel kezelték – írja a CNN.

Az autók, különösen az elektromos járművek működése egyre inkább a számítógépekre támaszkodik, így a szoftveres javítások valószínűleg egyre gyakoribbak lesznek.

- Reklám -

A javítások sokkal olcsóbbak is lehetnek, mint a fizikai alkatrészek, például új légzsákok vagy motoralkatrészek beszerzése és beszerelése.

Az ebben a hónapban kiadott visszahívás a Tesla Model 3 és Model Y 2022-es, valamint a 2021-es és 2022-es Model S és Model X modellekre vonatkozik, amelyeken a Tesla operációs rendszerének bizonyos verziói futnak.

Az ezekben a Teslákban található infotainment rendszerben lévő számítógépes chip nem hűl le eléggé, ami miatt lelassulhat vagy szimplán elsötétedhet a képernyő.

A Tesla-tulajdonosok számos funkciót használnak az infotainment rendszerre, például a navigációt, a zenét, a fűtést és a légkondicionálót, az ablaktörlő sebességének beállítását és a tolatókamera megtekintését.

Egy hagyományos visszahívás, amelynek során az érintett tulajdonosoknak be kell vinniük a járművet szervizbe, anyagilag megrokkanthatja az autógyártót, amelynek ki kell fizetnie a javítások elvégzéséhez szükséges munkadíjat és alkatrészeket.

A General Motors 2015-ben 4,1 milliárd dollárt költött visszahívásokra olyan problémák miatt, mint a hibás gyújtáskapcsoló.

A szoftverfrissítések esetében a visszahívások sikerességi aránya sokkal magasabb, mint a hagyományos visszahívások esetében, ami biztonsági szempontból előnyös.

Szakértők szerint az „over-the-air” frissítések hátránya, hogy az autógyártókat arra ösztönözhetik, hogy olyan funkciókat adjanak ki, amelyeket nem teszteltek kellőképpen, és amelyek esetleg még nem eléggé kidolgozottak.