500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 21. kedd, 16:26 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Megint baj van a Teslákkal, ezúttal túlmelegszik a képernyő
E-mobility

Megint baj van a Teslákkal, ezúttal túlmelegszik a képernyő

András RoosÍrta András Roos2022. május 11.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Tesla Model Y belső
Fotó: Tesla Inc.
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

A Tesla ebben a hónapban 129 960 járművet hívott vissza, mert az infotainment rendszerek gyorstöltés közben túlmelegedhetnek.

A Tesla azt mondja, hogy a hibát egy felhőn keresztül történő szoftverfrissítéssel oldja meg, amely vezeték nélkül frissíti a szoftvert, így a visszahívás kevésbé megterhelő a Tesla és az érintett tulajdonosok számára. A Tesla-tulajdonosoknak nem kell szervizbe vinniük járműveiket.

A Tesla idén hét visszahívást adott ki a 2022-es Model 3-ra és hatot a 2022-es Model Y-ra, amelyek mindegyikét over-the-air szoftverfrissítéssel kezelték – írja a CNN.

Az autók, különösen az elektromos járművek működése egyre inkább a számítógépekre támaszkodik, így a szoftveres javítások valószínűleg egyre gyakoribbak lesznek.

A javítások sokkal olcsóbbak is lehetnek, mint a fizikai alkatrészek, például új légzsákok vagy motoralkatrészek beszerzése és beszerelése.

Az ebben a hónapban kiadott visszahívás a Tesla Model 3 és Model Y 2022-es, valamint a 2021-es és 2022-es Model S és Model X modellekre vonatkozik, amelyeken a Tesla operációs rendszerének bizonyos verziói futnak.

Az ezekben a Teslákban található infotainment rendszerben lévő számítógépes chip nem hűl le eléggé, ami miatt lelassulhat vagy szimplán elsötétedhet a képernyő.

A Tesla-tulajdonosok számos funkciót használnak az infotainment rendszerre, például a navigációt, a zenét, a fűtést és a légkondicionálót, az ablaktörlő sebességének beállítását és a tolatókamera megtekintését.

Egy hagyományos visszahívás, amelynek során az érintett tulajdonosoknak be kell vinniük a járművet szervizbe, anyagilag megrokkanthatja az autógyártót, amelynek ki kell fizetnie a javítások elvégzéséhez szükséges munkadíjat és alkatrészeket.

A General Motors 2015-ben 4,1 milliárd dollárt költött visszahívásokra olyan problémák miatt, mint a hibás gyújtáskapcsoló.

A szoftverfrissítések esetében a visszahívások sikerességi aránya sokkal magasabb, mint a hagyományos visszahívások esetében, ami biztonsági szempontból előnyös.

Szakértők szerint az „over-the-air” frissítések hátránya, hogy az autógyártókat arra ösztönözhetik, hogy olyan funkciókat adjanak ki, amelyeket nem teszteltek kellőképpen, és amelyek esetleg még nem eléggé kidolgozottak.

Tesla
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?