back to top
hétfő, november 25, 2024

Extra puttonyt kap a mindenki által üldözött Corvette Laguna Secára

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Harmadszor alakította az IMSA a mezőnynek kiosztott Balance of Performance-pluszsúlyok mennyiségét. Továbbra is a Corvette-eken a célkereszt.

- Reklám -

Az IMSA az idei szezon négy versenye alatt immár harmadszor módosított BoP mennyiségét a Chevrolet Corvette C8.R GTD számára. A Corvette így még tovább hízott, Laguna Secában további 20 kilóval nehezebben fut majd. A Corvette súlya így most már 1370 kilogramm lesz, amivel a GT3/GTD-specifikus autók legnehezebbjévé vált a Mercedes-AMG GT3 Evo-val.

- Reklám -

További technikai változás Laguna Seca kapcsán, hogy a gurney nevű alkatrész magassága 15-ről 10 milliméterre csökken. Ez minden valószínűség szerint hatással lesz a kanyarsebességekre a Míg az első három fordulóban 15 mm magas gurigát használtak, az IMSA ezt 10 mm-re csökkentette, ami várhatóan hatással lesz az egyenes vonalú sebességre a 2,238 mérföldes (3,601 km) pályán.

A Laguna Seca-i BoP további módosításai között szerepel a BMW M4 GT3 6 lóerő körüli teljesítménycsökkentése és a Cadillac DPi-V.R minimális súlyának 10 kg-os növelése. Az Acura ARX-05 eközben megtartotta a Long Beach előtt kapott súlyát. Ezzel a DPi-kategóriában immár 35 kilós különbséget láthatunk a 920 kilós Acura és a 955-tel mérlegelő Cadillac között.

- Reklám -

Visszatérve kicsit a GTD-re, a Pro versenyét Long Beach-en a Heart of Motorsport nyerte az Aston Martinnal. Összetettben egyébként hiába csak egy versenyt nyertek, a #3-as Corvette vezet, melyet Antonio García, Jordan Taylor és Nicky Catsburg vezet.

A riválisok is elismerik a Corvette-et

Egyre hízó autók ide vagy oda, a porschés Mathieu Jaminet szerint az első három verseny alapján továbbra is a Corvette az az autó, amit le kell győzniük.

Sebring és Long Beach után a Corvette a lehetrősebb. Másrészt viszont magabiztos vagyok azt illetően is, hogy a Porschéval mi is ott leszünk az elejében. Az a tiszta teljesítmény viszont, amit (a Corvette) nyújtott, elég lenyűgöző. Úgy tűnik, valamivel mindenki előtt járnak. Ennél többet most nehéz lenne mondani. És nem csak a teljesítményben nagyon jók, hanem a gumikopást tekintve is. Ezzel pedig a Porsche küszködik jelenleg.

Jaminet-ék még Daytonában nyerték meg kategóriájukat. „Bár a Corvette a legyőzendő autó jelenleg, mi is a Pfaffnál elégedettek lehetünk az eddig nyújtottakkal. Futottunk három tiszta futamot. Az igaz, hogy Long Beach rendkívül szerencsétlenül alakult, de volt egy jó kiállásunk és egy jó versenyünk. Az autó nagyszerű, nekünk ezzel csak annyi dolgunk van, hogy továbbra is keményen dolgozunk. Ha lesz megint egy tiszta versenyünk, lehet egy jó csatánk Laguna Secában is.