kedd, április 16, 2024

Újabb próbatétel előtt áll a Next Gen

Dátum:

Megosztás:

A hétvégi Circuit of The Americas pályán rendezendő verseny lesz az első alkalom, hogy a Next Gen épített pályán kerül éles bevetésre.

- Reklám -

Külön érdekessége a futamnak, hogy a NASCAR mindössze 30 perc gyakorlási lehetőséget ad a pilótáknak az új autó megismerésére.

- Reklám -

Aric Almirola úgy véli, hasznos, hogy a Next Gen kialakítása szimmetrikus, ami segíti a jobbra és balra kanyarodást. A Stewart-Haas Racing pilótája azonban azt is megemlítette, hogy a szimulátorban való gyakorlás szinte az egyetlen komolyabb lehetőség a felkészülésre, hiszen a 30 perces szabadedzés igencsak rövidnek mondható.

Ezt az autót inkább az épített és utcai pályás versenyekre tervezték” – mondta Almirola. „Az autónk korábban nem volt szimmetrukus, és ez inkább csak bal oldalra való kanyarodást és az ilyen típusú futamokat segítette, így nagyobb gondot jelentett átállni vele az utcai versenyekre.

- Reklám -

Most ezek az autók szimmetrikusak. Sokkal inkább figyelembe vették a tervezésnél, hogy jobbra-balra is menjenek, ami nagyon jól illik az országúti versenyzéshez. Az autó nagyon kezes, jól fékezhető.

Sokkal nagyobb fékek vannak benne, mint a régi autónkban, így sokkal hamarabb megáll, és a féktávok is sokkal rövidebbek. Egy kicsit izgalmasabb vezetni őket az utcai és épített pályákon.

Ezen a héten körülbelül négy órát fogok a szimulátorban ülve tölteni, és csak a COTA-n fogok körözni, hogy minél több gyakorlatot szerezzek. Igazából ez az egyetlen lehetőségünk a gyakorlásra, szóval ezen a héten teljes mértékben erre fogok koncentrálni, és remélem, hogy ez kifizetődik majd.

Kyle Busch élesben gyakorol

Alex Bowman és Bubba Wallace is rajthoz áll a NASCAR egyéb nemzeti szériájiban, hogy növeljék a pályán töltött idejük a futam előtt. Pontosan ezt a megoldást eszelte ki Kyle Busch és csapata is. Busch a Joe Gibbs Racing Cup és a NASCAR Truck Series versenyén is ott lesz a mezőnyben.

Azt hiszem, ez lehetőséget ad arra, hogy kimenjünk és bemelegítsünk a Truck Seriesben, hogy majd hamar ráérezzünk a gumikra és az új autóra, és tényleg átgondoljuk, mit lehet tanulni.” – mondta Busch.

Maximalista vagyok, szóval jó dolog, hogy lesz egy kis plusz pályaidőm, hogy dolgozhassak az autómon, tapasztalatot szerezzek. Egy kicsit több ismeretünk is lesz arról, hogy milyen az, amit a szimulátoron és a versenyekre való felkészülés egyéb módjain és a korlátozott edzésidőnkön kívül csinálhatunk.

Kevin Harvick szerint többet kell készülni

A Stewart-Haas Racing rutinos pilótája szerint több időt kell szánni a COTA-hoz hasonló pályákon a felkészülésre. Fontosnak tartja korábbi tapasztalatainak felidézését, és a szimulátor adta lehetőségeket is.

Egyszerűen sokkal több időt kell szánni egy épített pályás versenyhétvégére” – mondta Kevin Harvick. „Sok időt kell a szimulátorban tölteni. Sokat kell fordítani a korábbi jegyzeteidre, hogy biztos legyél benne, hogy megvannak a váltási pontok és minden olyan dolog, amire emlékszel, hogy milyen kanyarokat kell jól eltalálnod, és melyiket kevésbé fontos, hogy hol vannak a megfelelő ívek a gumikopást figyelembe véve.

Mindent meg kell jegyezned, mielőtt odaérsz, hogy az első néhány kör megfelelő legyen, mert még mindig a való életben kell megtanulnod a tapadási szint tűréshatárait. Mindezt nagyon rövid idő alatt kell megtenned, hogy valamit ki tudj hozni ezekből az edzésekből, és visszajelzést adhass az autóról. Egészen másfajta felkészülést igényelnek ezek az épített pályák, mint bármi más.” – zárta gondolatait Harvick.

A NASCAR mindhárom szériája ellátogat hétvégén a COTA-ra. A Truck Series versenye magyar idő szerint szombaton 17:00-kor rajtol, az Xfinity Series futama ugyanezen napon 20:30-kor.

A főesemény, a NASCAR Cup Series versenye pedig a vasárnapi óraátállítást követően 21:30-kor veszi kezdetét.