A kaliforniai Auto Club ad otthont a szezon második versenyének, ahol a korábbi években többször okoztak látványos baleseteket a gumik. A Goodyear változtat rajtuk a hétvégére.
A kaliforniai aszfaltcsík felülete az egyik az egyik legérdesebb a szezonban, ezért a csapatoknak itt különösen figyelni kell a gumik állapotára. Emiatt rendszerint mind a négy kereket kicserélik az autókon a bokszkiállások során, ritkán fordul elő az, ami máshol gyakori, hogy csak az egyik oldalra raknak fel friss abroncsokat a szerelők.
A sorozat gumiszállítója, a Goodyear ezért a korábbi tapasztalatokból kiindulva úgy döntött, újfajta abroncsot kínál a mezőnynek a hétvégére, hogy azok jobban bírják az igénybevételt: mindkét oldalon változik a gumik szerkezete, a bal oldaliaknak pedig kicsit módosul a formája is.
Greg Stucker, a Goodyear versenyigazgatója rámutatott, hogy a csapatok a jobb tapadás érdekében az ajánlottnál sokszor alacsonyabb guminyomást használnak, ami viszont balesetveszélyessé válhat és sérülést okozhat az abroncs oldalfalában. Az efféle trükközések okoztak korábban többször is baleseteket ezen a pályán.