A kaliforniai versenyen a rossz időjárás egyik következménye és a pálya régi alapjai teremtettek nehéz körülményeket. Az egyik pilóta beszélt ennek hátteréről.
Az Auto Club pályának ez volt a hattyúdala a jelenlegi formájában, ugyanis átalakítják és egy rövidebb ovállá alakítják, így a következő évben biztosan nem lesz része a NASCAR versenynaptárának. Az utolsó, Kyle Busch győzelmével végződő futama különlegesen alakult, mert az esőzés miatt az időmérőt nem lehetett megrendezni, és a versenyen kellett megismernie a pilótáknak az autójuk viselkedését a pályán.
A 48-szoros futamgyőztes Denny Hamlin részletesen beszélt arról a problémáról, amit a közvetítésben is említettek: a felvert kosz több szempontból megnehezítette a versenyzők dolgát.
„A pályán nagy katyvasz volt az első körökben, hogy finoman fogalmazzak. A szervezők megtettek mindent, de ezt a burkolatot körülbelül harminc éve rakták le, azóta nem aszfaltozták újra. A [mesterséges] szárítása [az eső után] olyan volt, mintha egy óriási hajszárítót fújtak volna rá forró levegővel, és az itteni aszfaltban sok a zúzott kő” – az Actions Detrimental podcast-adásában.
„Az újabb pályák burkolatában sok a polimer, a műanyag, a hasonló anyagok, ezek nem koptatják annyira a gumikat. Ezért vehetünk például 50 ezer mérföldet futott abroncsokat. Jobb az út minősége azokon a pályákon. A versenyen nagy volt a por [a régi burkolat miatt], 5 kör után alig láttam ki a szélvédőn. Nagy volt a zűr, de legalább senki sem nyavalygott.”
„Észrevettem a leintés után, hogy sok kocsin megsérült a legelső légterelő, az enyémen is. Minél hátrébb haladt valaki a bolyban, annál koszosabb lett az autójának az eleje. Ettől a légterelő legeleje elkezdett leválni.” Ami természetesen teljesítményvesztéssel járt.
Hamlin a 6. helyen ért célba a kaliforniai futamon.