Kurt Busch teljesítménye a NASCAR Cup Series 2022-es szezonjának kezdetén kérdéseket vetett fel Bubba Wallace-szal kapcsolatban. De vajon jogosak ezek?
A NASCAR Cup Series 2022-es szezonja is különlegesnek ígérkezett a 23XI Racing versenyzője, Bubba Wallace számára.
Wallace ötödik egész éves szezonját tölti a kupasorozatban, és második szezonját a 23-as rajtszámú 23XI Toyota pilótájaként a Joe Gibbs Racinghez tartozó csapatnál, amelyet tavaly a Joe Gibbs Racing versenyzője, Denny Hamlin és az NBA legenda Michael Jordan alapított.
De amellett, hogy tavaly nem volt csapattársa, 2018 és 2020 között sem volt ez másként, amikor a #43-as Chevyt vezette a Richard Petty Motorsportsnál. A 2022-es éve tehát az első, amelyben csapattárssal versenyez.
Hamlin az első naptól kezdve egyértelműen fejezte ki magát a kérdésben, szeretné, ha a 23XI Racing bővülne, és két autóval rendelkező szervezetté válna. Ezt meg is tudták lépni a második évre, a #45-ös Toyotával bővülve, és a 2004-es bajnokot, Kurt Busch-t igazolták le ennek az autónak a pilótájaként.
Az első csapattárs: Kurt Busch
Wallace-nak pályafutása során először van olyan csapattársa, aki egyenrangú háttérrel rendelkezik, és ezért közvetlenül összehasonlítható vele. Ez lehetőséget adott neki arra, hogy egyszer s mindenkorra elhallgattassa a kétkedőket egy 33-szoros futamgyőztes és korábbi bajnok ellen, aki sorozatban nyolc egymást követő évben nyert futamot és zsinórban kilencszer vett részt a rájátszásban.
Azonban ez egyben kockázatot is jelentett. Mi van, ha nem tud Busch szintjén teljesíteni? A kritika nagyobb lenne, mint valaha volt Bubbával szemben, aki az elmúlt két évben vitathatatlanul a sportág egyik legismertebb versenyzőjévé vált.
Öt futamot vizsgálva érdekes a kép
Öt verseny ugyan nagyon kis minta, de öt nagyon különböző pályán Busch-nak van a legjobb, szám szerint 9,6-os átlaghelyezése.
Kurt Busch az ötödik helyen áll a ponttáblázaton, mint a legjobb Toyotás, még a Joe Gibbs Racing versenyzőit is megelőzi. Mindössze egyetlen 13. helynél rosszabb helyezése van, és három top 10-et hozott a szezonban. Ez pont annyi, mint amennyi Wallace-nak volt az egész első évében a 23XI Racinggel.
Eközben Wallace jelenleg a 18., a rájátszásból kiszorulva, mindösszesen egy 13. helynél jobb eredménnyel. A 16,2-es átlaga a 13. az összes pilóta között, és a negyedik a hat Toyota-pilótát nézve.
Bubba Wallace a győzelemre hajt
Amíg Kurt Busch sorozatosan remek eredményeket ér el, addig Wallace a futamgyőzelemre játszik. Több kört is vezetett csapattársánál és Atlantában az utolsó kört még a második helyen kezdte meg. Végül egy baleset miatt csak a 13. lett, de nem véletlenül emlegetik a superspeedway pályák favoritjai között, hiszen a Daytona 500-on is a második helyen ért célba Austin Cindric mögött, mindössze 0,036 mp hátrányban. A Talladega Superspeedwayen tett két legutóbbi látogatása során két szakaszgyőzelmet és pályafutása első futamgyőzelmét is megszerezte.
Amíg nem diadalmaskodik egy futamon úgy, hogy meglátja a kockás zászlót, ahelyett, hogy néhány perccel egy eső miatti piros zászló után közlik vele, hogy ő a győztes, addig lesznek olyan kritikák, amelyek azt hangoztatják, hogy „nem is nyert igazi versenyt„.
Azon felül ameddig a superspeedwayektől eltérő pályákon nem tud továbbra sem következetesen jó eredményeket elérni, hiszen 2020 augusztusa óta mindösszesen egyszer végzett a legjobb 10-ben ilyen futamokon, addig a Buschhoz való hasonlítgatás csak még jobban felerősíti a kritikákat a #23-as Toyota pilótájával szemben.