back to top
hétfő, július 8, 2024

Joey Logano csapatfőnöke szerint „nehéz döntés” volt, hogy kint maradtak, de „megérte a kockázatot”

Dátum:

Megosztás:

Joey Logano öt újraindítás után nyerte meg a Cup Series nashville-i versenyét. Loganónak a végén majdnem kifogyott az üzemanyag az autójából. Paul Wolfe, a csapatfőnöke elmesélte, miért döntött úgy, hogy a pályán tartja a pilótáját.

- Reklám -

Joey Logano az előző futamon megszerezte az idei első győzelmét a NASCAR Cup Seriesben. Ez azonban egyáltalán nem könnyen jött össze a sorozat kétszeres bajnokának. A viadal ugyanis öt újraindítás után zárult le, amivel új rekordot állított fel a mezőny.

Rekordot jelentő öt hosszabbítás kellett hozzá, de Joey Logano megszerezte az első idei győzelmét

- Reklám -

A legnagyobb problémát a hajrában az jelentette, hogy a legtöbbek jóval kevesebb körrel számoltak, így elfogyott az üzemanyaguk az autójukból. Az esélyesek közül így járt Kyle Larson, Denny Hamlin és Martin Truex Jr. is. A végén már Logano is nagyon közel került ehhez, hiszen a leintésig 110 kört tett meg egy tank üzemanyaggal, pedig a Nashville Superspeedwayen átlagos körülmények között nagyjából 80 kört lehet megtenni egy kiállás után. Az persze sokat segített neki, hogy sokáig nem az első helyen haladt, hanem a mezőnyben, ahol a szélárnyék a kezére játszott, illetve az újraindítások előtt megtett lassabb körök is kedveztek neki. Paul Wolfe, a 34 éves pilóta csapatfőnöke később elárulta, hogy milyen volt belülről átélni ezeket a feszült pillanatokat.

- Reklám -

„Nehéz döntés volt [a pályán tartani Loganót], nagyon közel voltam ahhoz, hogy az utolsó [újraindítás előtt] kihívjam, mert olyankor már csak úgy körülbelül tudsz pontos lenni – nyilatkozta Wolfe. – A mérnökeim manuálisan számolják ki az üzemanyag-fogyasztásunkat, meg aztán vannak szimulációs eszközeink és ilyen dolgaink is, amelyeknek a segítségével jósolják meg, hogy hány kört futhatunk még. Mindezt arra alapozva…. azt nagyjából meg lehet mondani, hogy amikor megy a motor, Joey mennyit tud megspórolni. És [a mérnökök] nem értettek teljesen egyet [azzal, hogy kint maradt]. De én arra hallgattam, aki a leghosszabb etapot jósolta. De az utolsó [újraindításnál] ő is azt mondta, hogy ki fogunk fogyni, szóval akkor az egy nagyon kemény helyzet volt.”

„Úgy gondoltam, hogy megéri a kockázatot. Persze ez nehéz… tudtam, hogy fontosak nekünk a pontok [a rájátszás miatt]. De [ha csak a pontokra alapozol] akkor azt kell hinned, hogy a következő hetekben nem fognak új győztest avatni. És ha mégis, akkor onnantól minden a győzelemről szól – tette hozzá. – Szóval azt hiszem, az kissé megkönnyítette a döntést, hogy úgy gondoltam, elég valószínű, hogy valaki, aki mögöttünk van a pontversenyben, meg fog nyerni egy futamot a különböző stílusú pályák miatt, amelyek még a rájátszás felé haladva lesznek.”