kedd, június 28, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
NASCAR - 🇺🇸 Road America
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
IMSA - 🇨🇦 Mosport
KezdőlapNASCARÍme a NASCAR magyarázata a richmondi Kyle Busch blamára

Íme a NASCAR magyarázata a richmondi Kyle Busch blamára

- Hirdetés -

A NASCAR ügyvezető igazgatója amerikai idő szerint kedden reggel adott interjút a NASCAR dedikált rádiócsatornáján Kyle Busch ügyében.

A NASCAR Cup Series ügyvezető igazgatója, Brad Moran elmondta, hogy a Richmondban Kyle Busch csapatának a rácsszalag szabálysértése miatt későn kiszabott büntetés azért történt, mert a versenybíróknak meg kellett vizsgálniuk az esetet a büntetés kiszabása előtt.

- Hirdetés -

Busch-t a 345. körben büntették meg, amiért szalag volt a Toyota hűtőrácsán, miután a csapat tévedésből a fékcsatorna helyett oda tette azt.

A Next Gen versenyautó bevezetésével a NASCAR új szabályt vezetett be, amely megtiltotta a csapatoknak, hogy a hőmérsékletet és a leszorítóerőt az autók elejére ragasztott szalaggal szabályozzák.

- Hirdetés -

Ez új dolog, ezért nem akarok senkit sem hibáztatni a dologért” – mondta Moran a SiriusXM NASCAR rádióban. “De ezeknek az új autóknak a hűtőrácsán nincs ez megengedve.”

Mindenki azon dolgozott, hogy a csapatok a konzervatív oldalon maradjanak, és vigyázzanak a motorok hőmérsékleteire. Ezért jött ez a szabály.

Az autó orra mögött van egy fojtószelep, és az szabályozza a hőmérsékletet, így a szalag egyértelműen nem volt megengedett.

A folyamat

Moran elmondta, hogy a NASCAR hétfőn tovább vizsgálta az egészet, hogy jobban összeállítsa Kyle Busch csapata számára a dolgok menetét.

A szalagot a 128. kör környékén tették fel. A 234. körben került az információ a versenybírókhoz. Ezután meg kellett vizsgálnunk, hogyan került oda, mi volt az valójában.

Szóval visszanéztünk mindent, miközben a verseny nyilvánvalóan zajlott, és elvégeztük a szükséges vizsgálatokat, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a csapat helyezte-e el a szalagot a hűtőrács területén.

Visszamentünk, találtunk felvételeket, megtaláltuk, amire szükségünk volt ahhoz, hogy biztosan állíthassuk, ők hibáztak.

Azt semmiképp sem szerettük volna, hogy megbüntetünk valakit, és később kiderül, hogy valami olyasmi történt, ami nem ért volna azt.

A csapatok a fékcsatornára ragaszthatnak szalagot, ahogy azt Kyle Busch csapata is tervezte, de a hűtőrácsra semmiképpen sem szabad szalagot tenni.

Arra a kérdésre, hogy miért tartott ilyen sokáig a felszólítás, Moran elmagyarázta, hogy csak akkor vették észre, amikor egy boxutcai tisztviselő meglátta a szalagot Busch autójának rácsán, és értesítette a tornyot.

Miután jelentették, a NASCAR illetékesei először valós időben megnézték az autót a pályán, hogy van-e ott valami, majd elővették a felvételeket.

Busch a 351. körben a hatodik helyről töltötte le büntetését, és végül a 9. helyen ért célba.

- Advertisement -
SourceRacer
András Roos
András Rooshttp://500miles.hu
Gyermekkoromban minden vasárnap este a CART, és később Champ Car versenyeit néztem az ágyam melegéből. Mondhatnám, hogy arra aludtam el, de ezeken a versenyeken nem lehetett elaludni, számomra ez marad örökre az IndyCar legszebb időszaka. NASCAR-ral 2010-ben kezdtem el foglalkozni, és bár az elmúlt évtizedben sok változáson esett a széria, a szerelmem irányába csak egyre erősebb.

Friss