500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
2023. március 21. kedd, 16:13 Login
  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Adatvédelmi elvek
  • Szerzői jogok
500 Miles500 Miles
  • F1
  • IndyCar
  • NASCAR
  • IMSA
  • Caution
  • E-mobility
  • Automobil
  • Podcast
Facebook Twitter Instagram
500 Miles500 Miles
Home » Íme a NASCAR magyarázata a richmondi Kyle Busch blamára
NASCAR

Íme a NASCAR magyarázata a richmondi Kyle Busch blamára

András RoosÍrta András Roos2022. április 6.2 perc
Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email
Kyle Busch
Fotó: Jared C. Tilton/Getty Images/NASCAR Media
Megosztás
Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

A NASCAR ügyvezető igazgatója amerikai idő szerint kedden reggel adott interjút a NASCAR dedikált rádiócsatornáján Kyle Busch ügyében.

A NASCAR Cup Series ügyvezető igazgatója, Brad Moran elmondta, hogy a Richmondban Kyle Busch csapatának a rácsszalag szabálysértése miatt későn kiszabott büntetés azért történt, mert a versenybíróknak meg kellett vizsgálniuk az esetet a büntetés kiszabása előtt.

Busch-t a 345. körben büntették meg, amiért szalag volt a Toyota hűtőrácsán, miután a csapat tévedésből a fékcsatorna helyett oda tette azt.

A Next Gen versenyautó bevezetésével a NASCAR új szabályt vezetett be, amely megtiltotta a csapatoknak, hogy a hőmérsékletet és a leszorítóerőt az autók elejére ragasztott szalaggal szabályozzák.

„Ez új dolog, ezért nem akarok senkit sem hibáztatni a dologért” – mondta Moran a SiriusXM NASCAR rádióban. „De ezeknek az új autóknak a hűtőrácsán nincs ez megengedve.”

„Mindenki azon dolgozott, hogy a csapatok a konzervatív oldalon maradjanak, és vigyázzanak a motorok hőmérsékleteire. Ezért jött ez a szabály.”

„Az autó orra mögött van egy fojtószelep, és az szabályozza a hőmérsékletet, így a szalag egyértelműen nem volt megengedett.”

A folyamat

Moran elmondta, hogy a NASCAR hétfőn tovább vizsgálta az egészet, hogy jobban összeállítsa Kyle Busch csapata számára a dolgok menetét.

„A szalagot a 128. kör környékén tették fel. A 234. körben került az információ a versenybírókhoz. Ezután meg kellett vizsgálnunk, hogyan került oda, mi volt az valójában.”

„Szóval visszanéztünk mindent, miközben a verseny nyilvánvalóan zajlott, és elvégeztük a szükséges vizsgálatokat, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a csapat helyezte-e el a szalagot a hűtőrács területén.”

„Visszamentünk, találtunk felvételeket, megtaláltuk, amire szükségünk volt ahhoz, hogy biztosan állíthassuk, ők hibáztak.”

„Azt semmiképp sem szerettük volna, hogy megbüntetünk valakit, és később kiderül, hogy valami olyasmi történt, ami nem ért volna azt.”

A csapatok a fékcsatornára ragaszthatnak szalagot, ahogy azt Kyle Busch csapata is tervezte, de a hűtőrácsra semmiképpen sem szabad szalagot tenni.

Arra a kérdésre, hogy miért tartott ilyen sokáig a felszólítás, Moran elmagyarázta, hogy csak akkor vették észre, amikor egy boxutcai tisztviselő meglátta a szalagot Busch autójának rácsán, és értesítette a tornyot.

Miután jelentették, a NASCAR illetékesei először valós időben megnézték az autót a pályán, hogy van-e ott valami, majd elővették a felvételeket.

Busch a 351. körben a hatodik helyről töltötte le büntetését, és végül a 9. helyen ért célba.

Joe Gibbs Racing Kyle Busch Richmond Raceway
Megosztás. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Email

Hozzászólások lezárva.

Facebook Twitter Instagram
© 2023 500miles.hu

Kezdj gépelni és nyomj Enter-t a kereséshez. Kilépéshez nyomd meg az Esc billentyűt.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Elfelejtetted jelszavad?