Hailie Deegan szerint a NASCAR-nak jobban meg kell ragadnia a fiatal rajongókat, és ezért egy fontos javaslatot is tett a sportágnak.
Hailie Deegan második szezonját tölti a NASCAR Truck Series-ben. Mint minden más versenyző, ő is rajongott a sportágért, jóval azelőtt, hogy beült volna a volán mögé.
A múlt héten a 20 éves versenyző félretette a sisakját, és a rajongók szemszögéből mondta el véleményét a NASCAR-ról, különösen a Cup Series-ről, és azt javasolta, hogy a futamoknak rövidebbnek kellene lenniük. Ezt a témát már évek óta vitatják.
Deegan megjegyzéseit az teszi még érdekesebbé, hogy ő olyan valaki, aki a közösségi médián keresztül kapcsolatban áll a rajongóival, és annak a fiatalabb demográfiai rétegnek a nézőpontját kínálja – melyet a NASCAR aktívan próbál elérni.
A nézés mellett egy Twitteren folytatott beszélgetésbe is beleugrott, amikor egy rajongó azt javasolta, hogy a Cup futamoknak fele olyan hosszúnak kellene lenniük, mint jelenleg.
„Gondolkodjatok el ezen” – írta Deegan. „Versenyzőként nem fogsz egy fél futamot ülni és csak türelmesen vezetni, ha rövidebb lenne.”
„A legtöbb Cup futam alatt ezért nem történik semmi az utolsó szakaszig. Továbbá, ha azt akarod, hogy a fiatalabb rajongók érdeklődjenek, akkor szem előtt kell tartanod, hogy az ő koncentrációs idejük rövidebb.”
Néhány perccel később egy további gondolatot is felvetett a témával kapcsolatban.
„Továbbá véleményem szerint sok embernek nincs évi 36-szor 4 órája arra, hogy a tévében nézzen egy futamot” – mondta.
Deegan különleges kapcsolata a fiatalabb közönséggel
A NASCAR az elmúlt évben nyilvánosan elismerte, hogyan próbálja növelni a rajongói bázisát, és hogyan próbál minél sokszínűbb és fiatalabb közönséget elérni.
Deegan tagadhatatlanul beleillik ebbe a fiatalabb közönségdemóba, és ami még fontosabb, rendkívül kötődik hozzá.
A közösségi médiában való jelenléte a versenyzői közösségben páratlan. Több mint 130 000 követője van a Twitteren; 3,1 millió a TikTok-on; 439 000 feliratkozó a YouTube-on; több mint 715 000 követője a Facebookon; és 1,2 millió az Instagramon.
Bár a különböző platformok között bizonyára van átfedés, ötmillió követője akarja hallani, amit mondani akar. És ő ezt meg is teszi, rendszeresen kommunikál a közönségével az összes csatornán keresztül. Visszajelzéseket is kap tőlük.
Más szóval, jelentős mintát nyújt arról, hogy mi jár a NASCAR által vonzani kívánt fiatalabb potenciális rajongók fejében.