A hét során beszámoltunk a NASCAR Charlotte-i Next Gen tesztjéről, és most megmutatjuk, mit gondoltak a versenyzők.
Kezdjük Brad Keselowskival, aki immáron tulajdonos versenyzőként nyilatkozott a Fox Sports riporterének, Bob Pockrassnak.
„Érzésre ez volt az eddigi legjobb napunk” – kezdte a Roush Fenway Keselowski Racing versenyzője. „Szimplán nehezebb volt vezetni az autót, és ez jó érzésekkel tölt el. Sokkal nehezebb a pályán maradni. Nagyon könnyű hibázni, és ha hibázol, akkor nagyon nagy a büntetés. Mintha a 2005-ös Cup autót vezettem volna.”
Keselowski korábbi csapattársa, Joey Logano is egyetértett.
„Lehet 3wide-ban (3 autó egymás mellett – a szerk.) is menni, de nehezebb vezetni az autót. Úgy gondolom, hogy a gumik is nagyobb szerepet játszanak majd ezzel az aero és motor csomaggal.”
A Petty GMS Racing új versenyzője, Ty Dillon a Charlotte Observer News-nak fejtette ki véleményét.
„A versenyzők 10000 lóerős motorokat szeretnének leszorítóerő nélkül. Azonban a sportunk nem csak arról szól, hogy mi mit szeretnénk. Az is fontos, hogy a nézők élvezzék azt, amit látnak. Talán ez a csomag jó kompromisszum lehet.”
A teszt után szinte biztossá vált a 650 lóerős motorok használata, ezenkívül valószínű, hogy a NASCAR a kisebb magasságú spoilerek mellett fog dönteni.
„Teljesen más volt vezetni az autót, mint az októberi teszten. Sokkal, sokkal jobb. Mezőnyben is jobb, és egyedül körözve is. Mindenképp jó irányba haladnak a fejlesztések. Ennek ellenére azt gondolom, még mindig vannak olyan aspektusok, ahol változtatásokra lesz szükség.” – mondta Daniel Suarez.
A héten többször is megpördülő, sőt falnak is ütköző Tyler Reddick röviden és tömören osztotta meg véleményét Twitteren.
„Az autó folyamatosan a pengeélen táncol. És ezt én nagy pozitívumnak tartom!”