A közelmúltban Steve O’Donnell, a NASCAR operatív igazgatója a Corey LaJoie podcastjében volt vendég, ahol a széria jövőjéről beszélgettek.
LaJoie arról kérdezte őt, hogy milyen lehetőségei vannak annak, hogy a NASCAR az Egyesült Államokon kívül is versenyt rendezzen.
„Kanada áll a lista tetején, mert ott már többször is jártunk” – mondta Steve O’Donnell. „Voltunk Montrealban az Xfinity Series-szel, illetve Mosportban, a Truck Series-szel.”
„Az egyik dolog amit sajnálok, hogy még nem vittük el oda a NASCAR Cup Series-t. Ugyanez a helyzet Mexikóval. Szóval mindkét helyről nagy az érdeklődés. Mexikóváros, Guadalajara, Monterrey, mindannyian beszélnek velünk, Montreal, Toronto.”
Persze mindez nagyon izgalmas, azonban a naptár 36 futamból áll, és nagy kérdés, hogy vajon mennyire tudja az egyensúlyt megtalálni a sportág anélkül, hogy túlságosan sok oválpálya tűnjön el a naptárból.
Ráadásul a jelenlegi, 36 futamos szezont sem nagyon lehet már tovább hosszabbítani.
„Ez egy jó kérdés” – elmélkedett a NASCAR operatív igazgatója Corey LaJoie azon kérdésére, hogy miként fogja egyensúlyozni a versenyeket a sorozat.
„A rajongóink imádják a rövid oválokat és alapvetően az oválokat. Nem akarjuk, hogy a naptárban 30 utcai vagy épített pálya legyen. Egyensúlyt kell teremtenünk, hogy hova viszünk el egy-egy futamot.”
Arra utalt, hogy a NASCAR-pályák egészséges keverékére van szükség. Jelenleg négyféle pálya létezik: rövid, valamint másfél mérföldes oválok, superspeedwayek és épített, valamint utcai pályák.
Egyik típus sem dominálhatja a másikat, különben elriasztja a versenyzőket, a csapatokat és a szurkolókat.
2023-ban például egy új utcai pálya érkezik a naptárba igaz ez nem egy ovált, hanem egy épített pályát tolt ki – Road Americát.