back to top
péntek, december 13, 2024

Doug Yates-nek és a Fordnak hektikus volt a téli időszak

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Doug Yates és a Ford gőzerővel készül a Next Gen autó bevezetésére. A késői szabályváltozások nagy kihívás elé állították őket.

- Reklám -

Az idei év számtalan ismeretlent hoz magával a NASCAR élcsapatai számára, akik fáradhatatlanul dolgoznak azon, hogy februárban Daytonában készen álljanak.

- Reklám -

Az aero-csomagot véglegesítették, az utolsó előszezoni teszt nemrég zárult le, és az első verseny a Next Gen autóval kevesebb mint két hétre van.

Nem volt könnyű idáig eljutni, Doug Yates, a Roush Yates Engines vezérigazgatójának elmondása szerint.

- Reklám -

A Ford számára az egyik legnagyobb kihívást maga a motor jelentette. A NASCAR csak december közepén, a Charlotte-i tesztet követően döntött úgy, hogy az 500 lóerős aero-csomagot kidobja és 670 lóerős motorokra váltanak.

A motor specifikációja eléggé megváltozott” – mondta Yates a Motorsport.com-nak. „Nyilvánvaló, hogy a vezérműtengelyt az 500-asról a 670-esre való átállással nagyobb teljesítményre szabták.

Ezért újra meg kellett rendelnünk az alkatrészeket és el kellett végeznünk néhány extra megbízhatósági tesztet.

Elmagyarázta, hogy „nagyon szűkös” volt néhány szükséges alkatrész beszerzése, de ez valószínűleg nem lesz probléma a szezon során. Yates szerint a versenyzés sokkal jobb lesz a nagyobb lóerővel és kisebb leszorítóerővel rendelkező csomaggal.

A versenyzőknek nagyon tetszik a dolog, szóval szerintem ez a helyes csomag a sport szempontjából, a motor gyártóknak pedig csak arról kell gondoskodniuk, hogy teljesíteni tudjunk, és szerintem jó úton haladunk.

Ford Mustang
Ford Mustang Next Gen Fotó: Ford

A legforgalmasabb holtszezon a Ford számára a 90-es évek óta

A versenyzők, a csapatok és a motorgyártók számára is sok megtanulni való van, hiszen a Next Gen autó méltó a nevéhez, és teljesen új kihívások elé állítja majd őket. Még a motor hőmérséklete sem lesz ugyanaz.

Tavaly sokkal jobban bírta a motor a nagyobb hőmérsékletet. Szóval nagyjából minden megváltozott a motorral kapcsolatban.

Van itt 200 motorunk, és csak a múlt héten szállítottuk le a Clash motorokat, de körülbelül 180 még nincs összerakva, hiszen vártunk a döntésekre, szóval eléggé elfoglaltak vagyunk” – magyarázta Yates.

A következő pályán végzett tevékenység a The Clash lesz az L.A. Memorial Coliseumban – az első verseny az új autóval.

A Next Gen autóval kapcsolatban talán az a legfontosabb, hogy az elmúlt években nem teszteltünk ennyit. A kilencvenes évek óta nem emlékszem, hogy ennyit teszteltünk volna” – jegyezte meg Yates.

Azt hiszem, már csak a tesztelésre való felkészülés is elég gyors és őrült időszak volt, különösen a különböző teljesítményszintek kombinációi miatt.