Christopher Bell egy stratégiai döntés miatt bukta el a győzelmet a chicagói utcai versenyen. Viszont a csapatfőnöke úgy látja, hogy nem volt más választásuk, tehát a jó döntést hozták meg.
Vasárnap került sor a NASCAR Cup Series második olyan versenyére, amelynek a Chicago utcáin kijelölt pálya adott otthont. A futam Alex Bowman győzelmével zárult, pedig a mezőny leggyorsabbja szinte biztosan nem ő volt. Azt persze nehéz lenne pontosan megmondani, kinek volt a legjobb autója, de az biztos, hogy Christopher Bell egyike volt ezen pilótáknak.
Alex Bowman győzelmével zárult a chicagói esőmenet, nem jött be az esélyesek stratégiája
Az ő viadalának viszont betettek a körülmények, leginkább az eső. A lehulló csapadék miatt ugyanis majdnem két órát állt a verseny, így aztán a tervezettnél korábban le kellett inteni (a közeledő sötétség okán). A második szakasz vége előtt Bell a többi esélyessel együtt kiment a bokszba, ahol száraz pályára való gumikra cserélte le az esőgumijait. A rövidítés miatt viszont a harmadik etapban már nem volt ideje előreverekedni magát. Ráadásul a Joe Gibbs Racing pilótájának még külön balszerencséje is volt, hiszen az egyik – a szezon végén visszavonuló – csapattársa, Martin Truex Jr. kiforgatta, így végül nem tudta rendben befejezni a viadalt.
Ám a csapatfőnöke, Adam Stevens most is úgy látja, hogy nem volt más választásuk. „Úgy éreztük, hogy a pálya elég gyorsan szárad, és tudtuk, hogy közeledik a szakasz vége, amikor meg száraz pályára való gumikat akarsz feltenni – nyilatkozta Stevens. – Szóval, mivel jött a szakasz vége, be kellett jönnünk korábban, mivel a szakasz végén már mindenki be tudott menni, és akkor mögéjük kerülhettünk volna. Három [körrel] a szakasz vége előtt azt láttuk, hogy csomóan bemennek a bokszba, és ez egyfajta kényszerhelyzetbe hozott minket, mivel kettővel a vége előtt mi voltunk az élen. És tényleg úgy éreztük, hogy száraz pályára való gumik kellenek a futam megnyeréséhez.”
„Ha [kint] maradunk, akkor lehet, hogy tizenkét vagy tizenhárom másik autó bemegy… sőt lehet, hogy csak öt autó marad kint, és akkor végünk van – tette hozzá. – Szóval, nem lehet tudni, hogy mi lett volna, ha kint maradunk. De ha kint maradunk, és úgy történnek a dolgok, ahogy történtek, akkor valószínűleg nyertünk volna. Hacsak nem jött volna még egy sárga zászló. Akkor pont fordított helyzetbe kerültünk volna ahhoz képest, amilyenben így majdnem voltunk. Szóval úgy érzem, hogy a lehető legjobban játszottuk ki a lapjainkat, csak aztán összeértünk [Truexszel]. Ez most másképp fájt [mint más hasonló esetekben], mert most nem tehettünk mást. Ez csak a körülményeken múlt.”