hétfő, június 27, 2022
NASCAR - 🇺🇸 Talladega
NASCAR - 🇺🇸 Darlington
🇺🇸 Indianapolis 500
INDY - 🇺🇸 Detroit
INDY - 🇺🇸 Road America
INDY - 🇺🇸 Mid-Ohio
INDY - 🇺🇸 Barber
IndyCar - 🇺🇸 Indy Road Course
NASCAR - 🇺🇸 Charlotte (Coca-Cola 600)
NASCAR - 🇺🇸 Gateway
NASCAR - 🇺🇸 Sonoma
NASCAR - 🇺🇸 Nashville
IMSA - 🇺🇸 Laguna Seca
IMSA - 🇺🇸 Mid-Ohio
IMSA - 🇺🇸 Detroit
IMSA - 🇺🇸 Watkins Glen
KezdőlapNASCARBell: Ezeket az autókat nagyon nehéz vezetni

Bell: Ezeket az autókat nagyon nehéz vezetni

- Hirdetés -

Christopher Bell megpördült az Auto Club Speedwayen tartott edzés utolsó pillanataiban.

Nyilvánvaló, hogy ezeket az autókat nagyon nehéz vezetni” – mondta Bell mosolyogva a NASCAR on Fox-nak.Izgatott vagyok emiatt. Szerintem nagyon jó móka lesz, ha egyszer beindulunk, és rutinra teszünk szert itt.

- Hirdetés -

Bell a 4-es kanyarban forgott meg, amikor a pitbe igyekezett. Jelezte a Joe Gibbs Racing csapatának, hogy “kipukkadt” a jobb első gumija.

Nagyon elégedett vagyok a Rheem Camry-m egyensúlyával; azt hiszem, ennél jobbat nem is kívánhattam volna” – mondta Bell. “Csak megpróbáltam a pitbe kijönni, és megpördültem, mint a többiek.

- Hirdetés -

A fiatal Toyotás egyike volt annak az öt versenyzőnek, akinek problémája akadt a NASCAR Cup Series edzésén. Chris Buescher mellett ő volt az, aki megpördült, de sérülés nélkül megúszta.

Voltak akiknek sérült az autójuk

Kevin Harvick volt az első, aki balesetet szenvedett, Fordjával a 4-es kanyar falának tolatott. Néhány pillanattal később Ross Chastain is balesetet szenvedett ugyanitt. Bubba Wallace autójának jobb hátulja szenvedett sérülést, amikor az 1-es kanyarban falnak csapódott, majd megpördült.

Bubba Wallace
Bubba Wallace autója a pitben | Fotó: James Gilbert/Getty Images

Más vezetni az új technikát

Bell megjegyzései nem feltétlenül voltak váratlanok. Ahogy a versenyzők egyre több időt töltöttek a Next Gen autó tesztelésével, egyre gyakrabban hallatták, hogy az autó vezetése nagyobb kihívást jelent, mint az előző generációnál. Ty Dillon például úgy érezte, mintha a versenyzőknek kevesebb lehetősége lenne hibázni.

Mivel a Next Gen karosszéria szimmetrikus, a versenyzők által megszokott oldalerő megszűnt. A versenyzőknek most egy új érzéshez kell hozzászokniuk az autó jobb hátsó részét tekintve.

Az új autók másképp reagálnak, és a versenyzőknek nincs sok idejük korrigálni, amikor az kibillen az egyensúlyából. Az előző autóval ellentétben a Next Gen nem segíti ki a pilótákat, mielőtt a baj bekövetkezne.

Nem akarjuk, hogy az autókat könnyű legyen vezetni” – mondta John Probst, a NASCAR versenyinnovációért felelős vezető alelnöke a Charlotte Motor Speedwayen tartott novemberi teszt során.

Mindig is azt mondtuk, hogy a legjobb versenyzőket akarjuk az élen látni. Azt hiszem, ha megnézzük a sok változtatást, amit az autón végeztünk, az oldalirányú erő nagy része, ami korábban volt az autóban, eltűnt, így már nem olyan megbocsátó, mint ezelőtt.

Keselowski örül, hogy nincs könnyű dolga a versenyzőknek

Brad Keselowski hasonlóan reagált Bellhez, de rámutatott arra, hogy az történt az autókkal amit a pilóták akartak.

Az autókat nehéz vezetni, de ennek így is kell lennie” – mondta Keselowski. “Azt hiszem, sok versenyző ezt kérte, és azt kaptuk, amit akartunk.

Miután a mi csoportunk számára véget ért az edzés, azt hittem, hogy nagyon rosszak vagyunk. Ezt a dolgot szörnyen nehéz vezetni gondoltam, aztán láttam a többieket, és arra jutottam, hogy rendben, talán nem is volt ez olyan vészes.

 

 

- Advertisement -

Friss