Sajtóértesülések szerint elképzelhető, hogy legkorábban 2026-tól a NASCAR Cup Seriesben is megjelenik a hibrid technológia. Erre leginkább akkor kerülhet sor, ha valóban csatlakozna egy olyan új gyártó a sorozathoz, amelynek fontos ez a piaci szegmens.
Az IndyCar közönsége már régóta várja, hogy végre bevezessék a még 2019-ben bemutatott hibrid-rendszert. Most nagyon úgy tűnik, hogy ez rövidesen végre tényleg megtörténik, hiszen a tervek szerint a július 7-én a Mid-Ohio Sports Car Course-on tartott Honda Indy 200-on fogják először éles körülmények között használni ezt az újítást.
Teljesen felforgatja majd a stratégiát a hibrid rendszer érkezése
A Sports Business Journal szerint pedig elképzelhető, hogy ezen a téren a NASCAR követni fogja az IndyCart. A mértékadó orgánum ugyanis arról számolt be, hogy fontolgatják a Cup Series hibridizálását. A NASCAR egy Charlotte melletti kutatási és fejlesztési létesítményében teljesen elektromos, hibrid, illetve hidrogént és fenntartható üzemanyagot használó technológiákkal is kísérletezik.
A váltást legkorábban 2026-2027 környékén léphetik meg, de valójában ilyen rövid időn belül csak akkor jöhetne ez szóba, ha csatlakozna egy új gyártó a sorozathoz. A hírek szerint a belépéshez a legközelebb a Honda áll, de egyes források szerint a Hyundai érkezését sem lehet kizárni. Ez pedig két olyan gyártó, amely érdekelt a hibrid autók piacán, így csábító lehet neki az új technológia bevezetése.
A lehetséges váltásnak pedig egyszerű az oka: a hibrid autók egyre nagyobb teret hódítanak maguknak Amerikában (is). Tavaly az eladott új autók 10,4 százaléka tartozott ebbe a kategóriába, de 2031-ben ez a szám várhatóan már 50 százalék lesz (miközben a tisztán elektromos hajtás előretörése megtorpanni látszik, sőt várhatóan még kisebb is lesz ez a piaci szegmens). A gyártók pedig alapvetően azért vesznek részt a versenysorozatokban, így a NASCAR-ban is, hogy azáltal több autót adjanak el.
„Az iparági relevancia mindig is első helyen áll [a versenyzésben részt vevő gyártók] számára” – mondta Ed Laukes, aki jelenleg a Joe Gibbs Racing tanácsadója, de korábban a Toyota észak-amerikai divíziójának egyik vezető tisztségviselője volt. Szerinte a hibridek térnyerése lehetőséget kínál a NASCAR-nak arra, hogy eltávolodjon a most alkalmazott nem korszerű technológiájától, és a sorozatot ismét relevánsabbá tegye az autógyártók szemében.
Csak közhelyeket puffogtattak a fontos témában a NASCAR gyártói