vasárnap, április 21, 2024

Csak közhelyeket puffogtattak a fontos témában a NASCAR gyártói

Dátum:

Megosztás:

A bajnokság előtt egy kerekasztal-beszélgetésen vettek részt a bajnokság autógyártóinak képviselői, és nem tudtak konkrét válaszokat megfogalmazni a hibrid hajtáslánc térnyerésére vonatkozóan.

- Reklám -

Miközben a formaautózás és a hosszútávú versenyzés világában egyre jobban terjednek a környezetkímélőbb (vagy legalábbis annak gondolt) műszaki megoldások, kezdve a részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal, a NASCAR-ban semmilyen konkrétum sincs terítéken arról, hogy a közeljövőben bevezetnének ilyesmit. Itt egyelőre az a legnagyobb eredmény, hogy több mint tíz éve 15%-ban etanoltartalmú az üzemanyag.

- Reklám -

A NASCAR csúcskategóriájának, a Cup Series-nek az autóit 5,8 literes motorok hajtják, jelenleg három gyártó, a Chevrolet, a Ford és a Toyota műhelyéből érkeznek. A bajnokság irányítótestületének egyik tagja, Steve Donnell arról beszélt tavaly ősszel, hogy 2024-ben szeretnének egy saját sorozatot létrehozni elektromos meghajtású autóknak, de ennek megvalósulása még korántsem biztos.

A szezon előtti beszélgetésen a gyártók képviselőit kérdezték a témában, és fejleményekről nem tudtak beszámolni.

- Reklám -

A társadalmi és a piaci nyomás rákényszeríti az összes autógyártót, hogy kiemelkedően foglalkozzon a szén-dioxid kibocsátás csökkentésével. Ez a versenypályára is érvényes, a NASCAR-on is rajta van a nyomás. A kérdés az, hogy mikor és hogyan váltunk” – mondta David Wilson, a Toyota fejlesztésért felelős elnöke a motorsport üzletágban. – Szorosan együtt dolgozunk a NASCAR-ral az új technológiákon, figyelünk arra, hogy próbáljuk csökkenteni a szén-dioxid kibotácsátást.

A Chevrolet motorsport üzletágának alelnöke, Jim Campbell hangsúlyozta az alacsony szén-dioxid kibocsátással járó üzemanyagok fontosságát, valamint arról beszélt, hogy a márka IMSA- és IndyCar-programjában már fontos szerepet kap az elektromosság (az IndyCar-ban 2024-ben érkeznek a hibrid komponensek az erőforrásba). Szintén csak körvonalakban beszélt a Ford nemzetközi igazgatója, Mark Rushbrook, amikor azt mondta, a megfelelő körülményekre várnak a technológia bevezetése kapcsán.