Új szabályokat alkotott a NASCAR az épített pályákra és a rövid oválokra, hogy kiaknázzák a Next Gen autóban rejlő lehetőségeket.
Az autók minden 1,058 mérföldnél rövidebb oválra, tehát először Phoenix-re egy különleges aerodinamikai csomagot kapnak majd. A március 12.-ei versenyen 30 százalékkel csökkeni fog majd az autók leszorítóereje.
„Hihetetlen futamokat láttunk 2022-ben, főleg a középhosszú pályákon. A mi célunk az, hogy mindenhol a lehető legjobb a legyen a versenyzés, úgyhogy a téli szünetben olyan módosításokon dolgoztunk, ami segít az épített pályákon és a rövid oválokon.” – jelentette ki John Probst, a NASCAR alelnöke.
„A módosítások jelentősen csökkenteni fogják a leszorítóerőt, és a pilóták visszajelzéseit is figyelembe vettük a januári phoenixi tesztről, így már várjuk, milyen lesz az eredmény.”
A márciusi versenyen emiatt lesz majd egy extra 50 perces szabadedzés, hogy a csapatok kicsit több időt tölthessenek pályán a módosított autókkal.
A szezon során a következő pályákon lesz még használatban a csomag: Charlotte Roval, Chicago Street Course, Circuit of the Americas, Indianapolis Motor Speedway Road Course, Martinsville, New Hampshire, North Wilkesboro, Phoenix, Richmond, Sonoma és Watkins Glen.
A módosítás a Rájátszásra is nagy hatással lehet, ugyanis a 10 helyszínből ezzel három alkalommal változnak meg a szabályok.
Máris vitát és óriási csattanást okozott a NASCAR új szabálya