A Ford Performance már nem szorgalmazza, hogy a főbb motorsport-kategóriákban a villamosítás vagy a hibridizáció kerüljön bevezetésre.
Ez volt a Ford Performance főnökének, Mark Rushbrooknak az üzenete az új, hetedik generációs Ford Mustang múlt heti globális bemutatójának részeként.
Az S650 Mustang egy széleskörű, gyárilag támogatott motorsportprogramot támogat, amely magában foglalja a NASCAR, a Supercars és az ügyfél GT3-as autók versenyeztetését.
A Mustang bemutatója során az ausztrál médiának nyilatkozva Rushbrookot arról kérdezték, hogy szeretné-e, ha a Supercars a jövőben hibrid technológiát alkalmazna.
Rushbrook válaszában kifejtette, hogy a Ford Performance általánosabb felfogása a villamosításról és a hibridizációról az autóversenyzésben megváltozott, és most a belsőégésű motorok használata a preferált.
„A mi álláspontunk ezzel kapcsolatban valóban megváltozott” – mondta a Ford fejese.
„Két vagy három évvel ezelőtt határozottan az elektrifikációt – beleértve a hibrideket is – szorgalmaztuk a világ számos különböző sorozatában.”
„Most már nem, őszintén szólva” – jelentette ki.
A Ford ugyanakkor már részt vesz hibrid autójával a rali világbajnokságon, igaz a három gyártó közül (Toyota, Hyudai, Ford) csak nekik van egy győzelmük a szezonban.
„Tudom, hogy a Puma hibridünkkel már van egy ilyen projektünk, és ott egész jól működik, és sokat tanultunk belőle, amit átültethetünk az utcai autóinkra” – folytatta Rushbrook.
„De a többi szériában – beleértve a Supercars-t, a NASCAR-t és néhány más sportkocsis versenysorozatot – amelyekben részt veszünk, úgy gondoljuk, hogy a belső égésű motorok továbbra is nagyon jól fog működni számunkra a belátható jövőben.”
„Ezek a motorok látványosságot és érzelmi, szenvedélyes kapcsolatot teremtenek a járművel, ami segíti a Fordot”
„Szóval jelenleg a Supercars, a NASCAR vagy más globális sorozatunk esetében nem támogatjuk a hibridizációt, vagy az elektrifikációt”
A Supercars Gen3-as szabályait eredetileg úgy reklámozták, hogy „hibridkész” lesz, bár azóta kevés szó esett a tényleges hibridizációról. Ami a NASCAR-t illeti, régóta beszélnek arról, hogy a hibrid technológiát már 2024-ben bevezetik, amikor az új Mustang debütál.