back to top
csütörtök, november 21, 2024

A Ford Performance igazgatója nem látja értelmét a hibrid motoroknak

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Egyre többször felmerülő kérdés az IndyCar és a NASCAR háza táján, hogy mikor jönnek a Hibrid motorok amerika két premier bajnokságába.

- Reklám -

Az IndyCar-ban akár már márciusban is eljöhet az első teszt, persze ez függ a beszállítóktól is.

- Reklám -

Ahogy az autóipar a hibrid és elektromos járművek felé halad, lenne értelme valami hasonlónak a NASCAR-ban is?

Múlt hétvégén a Ford Puma Hybrid Rally1 megnyerte a szezonnyitó FIA World Rally Championship monte-carlói fordulóját.

- Reklám -

Mark Rushbrook, a Ford Performance globális igazgatója a vállalat múlt heti WRC-győzelmét említve foglalkozott ezzel a kérdéssel:

A rallyban a hibridnek azért van értelme, mert valódi, lezárt utakon, pontról pontra tartó útvonalon vezetnek” – nyilatkozta Rushbrook az NBC Sportsnak.

Sok kemény gyorsítás és hirtelen fékezés van, így rengeteg lehetőség van az energia visszanyerésére, majd a kanyarból való kijövetelkor történő felhasználására.

Ez nagyon jól működik ezekben az autókban, és a teljesítmény nem megy a látványosság rovására, mert még mindig megvan a belső égésű motor hangja, szaga, de az elektromos segítség tovább javít az autón.

Ahogy áthajtottak a szervizparkon, teljesen elektromos volt, így egy csendes gép suhant át Monaco belvárosán keresztül, de aztán egy vadító hangú autó tepert végig a rali szakaszokon.

Összehasonlíthatatlan a WRC és a NASCAR a Ford Performance vezetője szerint
Összehasonlíthatatlan a WRC és a NASCAR a Ford Performance vezetője szerint Fotó: Ford of Europe GmbH only.

A NASCAR más tészta

Rushbrook tehát elégedett a WRC-n látottakkal, de szerinte a NASCAR egy olyan széria, ahova nem valóak a hibridek.

A NASCAR nyilvánvalóan más formátum. Már régóta mondjuk, hogy egy hibridnek egy olyan pályán, mint Daytona, egyszerűen nincs értelme, mert a hibrid lényege, hogy fékezéskor regenerálja az energiát, majd gyorsításkor beveti azt.

Az ilyen nagy, vagy közepes méretű pályákon egyszerűen nem lenne releváns hibrideket használni, így talán ha valamikor, akkor egy rövid oválon, vagy akár egy épített pályán lenne értelme bevetni csak ezeket.

A Ford Performance globális igazgatója szerint azonban nem szabad a szőnyeg alá seperni az aspektust.

Nyilvánvalóan a világunk nagyon gyorsan halad a teljesen elektromos hajtás felé, és nem teheti meg a NASCAR, hogy ne foglalkozzon ezzel a témával.

Ennek ellenére nem hiszem, hogy a teljesen belső égésű motorok eltűnnének, és a hibridek jönnének a helyükre. Szerintem ennek még jó, hosszú ideig így kell maradnia. Ezt akarják a rajongók.

A hangokat, az illatokat akarják. Ez egy látványosság, de vajon a sport valamilyen módon be tud-e hozni valami más elemet a villamosítással kapcsolatban?” – teszi fel a kérdést Rushbrook.

Azt hiszem, erről beszélnie kell a sportágunknak, hogy relevánsak maradjunk, de továbbra is megmaradjon a nagyszerű látványosság.