szombat, április 20, 2024

75 ok és még néhány, ami lázban tartja a NASCAR-t

Dátum:

Megosztás:

Kezdődik a 75. idény: a NASCAR ennek apropóján közzétett egy 75 elemből álló listát a sorozat szeretni való dolgairól, amiben a közhelyek mellett helyet kaptak a bajnoksághoz tartozó ínyencségek, mint például a pálya környéki kempingezés, a sztárok megközelíthetősége vagy a rajtok előtti vadászrepülők.

- Reklám -

Szerdán megkezdődött a NASCAR 75. idénye Daytonában a vasárnapi 500 mérföldes futamhoz vezető kvalifikációs lépcső első fokával. A szabályváltozásokat külön cikkben gyűjtöttük össze, ezúttal a legizgalmasabbnak ígérkező témákra koncentrálunk.

- Reklám -

Csapatot vált a többszörös bajnok

Hosszú házasságból lép ki a NASCAR csúcskategóriájának kétszeres bajnoka, Kyle Busch, Joe Gibbs csapatából a Richard Childress Racinghez igazolva folytatja pályafutását az idei szezontól. Ezzel együtt autótípust is vált, először fog Chevrolet-t vezetni 2007 óta. A futamgyőztes pilóták közül Tyler Reddick (Richard Childress Racing ⇒ 3XI Racing) és Cole Custer (Stewart-Haas Racing ⇒ visszalépés az Xfinity Series-be) váltása említendő még meg.

- Reklám -

Generációváltás

47 évesen egy másik bajnok (2014), Kevin Harvick az utolsó szezonját fogja teljesíteni, mielőtt visszavonul az állandó versenyzéstől, és egy másik bajnok (2017), a 42 éves Martin Truex Jr. esetében szintén fennáll ez a lehetőség, bár ő még nem jelentette be a visszavonulást. Az ESPN rámutatott, hogy a mezőny átlagéletkora a NASCAR modern korszakában először csökkenhet 30 év alá, ugyanakkor a hétszeres bajnok Jimmie Johnsont újra láthatjuk, aki újra autóba ül, igaz, csak alkalmanként.

Megölik a NASCAR-t? – ellentmondásos változást vezetnek be

Halkulnak a kritikák?

A versenyzők kritizálták a tavaly bevezetett új autókat, amiért a hátuljával történő ütközéseknél keményebbnek érződtek a becsapódások, mint korábban. A NASCAR ezért biztonsági okból új szabványt vezetett be a kocsik hátsó részére, hogy javuljon az energiaelnyelés.

Verseny vadonatúj környezetbe

Július első hétvégéjén Chicagóban rendezik a NASCAR történetének első közúti futamát, azaz olyan helyszínen, ami nem ovál- vagy egyéb épített versenypálya. Ez újdonság lesz a mezőny nagy részének és a mérnököknek is számtalan új kihívást tartogat.