Míg az F1-ben szinte borítékolható volt, hogy Max Verstappen nyer a Spanyol Nagydíjon, alig pár órával később Detroitban mozgalmas versenyt láthattunk az élen is.
Bár Álex Palou többnyire irányítása alatt tartotta a versenyt, de a rengeteg sárga miatt nem tudott elhúzni a mezőnytől, és egy rövid pályán sem körözte le a mezőny harmadát.
Will Power küzdött vele a futam nagy részében, és szerinte egyáltalán nem fair, ahogy az IndyCart kezelik.
„Nagyon kemény, és hihetetlen a mezőny, főleg az F1-hez képest, az embereknek ezt tudniuk kell.” – emelte ki 2022 bajnoka.
„A Forma-1 egy vicc, ami versenyzést illeti és nem a pilótákat. Ott kiváló versenyzők vannak, csak sajnálom őket, hogy nem tapasztalják meg azt, amit mi itt, mert azt tartják együléses autókkal való versenyzés csúcsának.
Sokkal jobb lenne a Forma-1, hogyha olyan szabályokkal versenyeznének, mint az IndyCar. Szeretem, a technológiai részét, meg ami a gyári hátteret illeti, ez nagyon jó. De a nézőknek az lenne a sokkal jobb, ha mindenki egy Red Bullban ülne.”
Verstappen 24 másodperc előnnyel nyerte a Spanyol Nagydíjat, miközben úton van az újabb világbajnoki cím és a további rekordok felé. Például idén a bajnokságok és a győzelmek számának tekintetében is utolérheti Ayrton Sennát.
„Egyszerűen lehet tudni, hogy Max fog nyerni, ha nem sül el balul valami. Csak képzeljük el, hogy egy újonc jönne, és rögtön lenne esélye versenyeket nyerni. Jó lenne ezt látni, de ez sosem történhet meg ennyi politikával.”
Azért ez az IndyCarban sem feltétlenül igaz, hogy újoncként versenyeket lehet nyerni, de a dobogó nem elképzelhetetlen egy-egy jó teljesítménnyel, ezt bizonyítja Romain Grosjean, vagy éppen a vasárnapi győztes, Álex Palou példája.
„Szerintem nem a versenyben rejlik az F1 szépsége, inkább a fejlesztésekben és a különböző versenyhelyszínekben. De amikor a látványról beszélünk, nincs jobb az IndyCarnál.
Ezt már elsőre is érzi az ember, a Dale Coyne Racingnél dobogót szereztem az első évemben. Ugyan nem az volt a legjobb csapat, de egyszer kijött nekünk a lépés.”