back to top
szerda, december 11, 2024

Verstappen uralma nem, az IndyCar viszont egyre népszerűbb Amerikában

Dátum:

Megosztás:

- Reklám -

Évtizedes rekordokat állított be az IndyCar az idei népszerűségével, miközben az F1 növekedése csökkent.

- Reklám -

A Netflix-hatásnak köszönhetően a Forma-1 az elmúlt években hihetetlen növekedést ért el az Egyesült Államokban. Amellett, hogy idén már a harmadik verseny kerül be a versenynaptárba (Austin és Miami után Las Vegas), a termék- és jegyeladások is növekedtek. Idén nyáron azonban – Max Verstappen dominanciája közepette – lelassult a királykategória növekedése.

- Reklám -

A vélemények még megoszlanak azzal kapcsolatban, hogy ez csak átmeneti állapot vagy a vég kezdete. A nézői számok átlagát csak az újdonságát veszítő Miami Nagydíj húzta le, a többi versenyt többet követték, mint tavaly. A floridai verseny azonban így is sikeresnek tekinthető a helyszíni szurkolókat és a folyamatosan érkező szponzorokat tekintve.

„Mi nem látjuk, hogy csökkenne bármi is, hiszen rengeteg területről beszélhetünk a növekedéssel kapcsolatban. A szurkolók többen vannak, mint eddig, és elkötelezettségben, valamint társadalmi szempontból nem torpantak meg a számaink. Az elmúlt 30 évben is voltak domináns időszakok, és nem voltak gondjaink. Nem minden bajnokság dől el az utolsó versenyen” – emelte ki a Sports Business Journalnak az F1 szóvivője.

- Reklám -

Az IndyCar esetében nincs kérdés, nemrég a RACER az NBC Sports számaira hivatkozva arról számolt be, hogy a bajnokság 2011 óta nem volt ilyen népszerű. Hiába volt egyoldalú a bajnokság állása, a versenyek fordulatos mivolta szolgáltatta az izgalmakat.

Elég az ütközésekkel tarkított idénynyitóra, a svédcsavarral befejezett Indy 500-ra, vagy a zseniális stratégiai húzásokra és a kaotikus szezonzáróra gondolni.

Tavaly óta 2%-os növekedést írnak az elért emberek tekintetében, viszont, ha azt nézzünk, minden percben átlagosan hányan nézték a versenyeket, 15%-kal nőtt a nézők száma. Szerintük a versenyek felét több, mint egymillióan követék élőben, aminél jobb számra csak 15 éve volt példa. Ahogyan arra is, hogy az Indy 500 alatt az összes háztartás 13%-a nézte az IndyCart, legalábbis a TV-n keresztül.

A hétvégéken általában a NASCAR mögött változik a sorrend az amerikai piacon, az F1 idén 1,24 millió (ESPN), az IndyCar pedig 1,32 millió nézőt (NBC) vonzott átlagosan. Fontos azonban kiemelni, a Forma-1 több versennyel több ideig kötötte le a szurkolókat.