csütörtök, február 22, 2024

Változások a portlandi pálya egyes kanyarjában, szombaton dönthetnek

Dátum:

Megosztás:

Mivel a Portlandi Nagydíj rajtjánál gyakoriak az érintkezések és a balesetek, az NTT IndyCar Series és versenyzői javítani szeretnének a helyzeten.

- Reklám -

Idénre egy új sikánon belüli sikánrendszer került telepítésre az 1-es kanyarban – hasonlóan azokhoz a megoldásokhoz, amit például a Forma-1-ben, Monzában is láthatnak a nézők.

- Reklám -

A tavalyi évben a csapatok és a versenyzők is frusztráltak voltak – akiknek egyenesen kellett áthaladniuk a sikánon – miközben ütközések történtek; az IndyCar szabálya szerint mindazokat, akik nem tudtak átmenni a portlandi egyes kanyaron, a mezőny végére küldték az újraindításnál.

Az új és lassabb sikánon belüli sikán beépítésével remélhetőleg elkerülhető, hogy vasárnap több hátrasorolási büntetésre legyen szükség.

- Reklám -

Az 1-es kanyarban egy lassabb elkerülőutat hoztunk létre” – mondta a sorozat egyik szóvivője a RACER-nek.

Az ötlet az, hogy eléggé le tudjuk lassítani az autókat ahhoz, hogy ne szerezzenek előnyt a kanyarlevágással. Ha a versenyzők nem tartják be a sikánra vonatkozó útvonalat, akkor büntetést kaphatnak.

Az IndyCar ma és holnap kiértékeli, hogy ez hogyan néz ki és milyen lesz, és egy emlékeztetőt küld, hogy megerősítse a sikán használatát a futamra.

Az IndyCar versenyzői bizottsága péntek reggel Portlandben ülésezett, és javaslatot nyújtott be a sorozatnak, hogy a rajtot és az újraindításokat az 1-es kanyar közelébe helyezzék át, hogy csökkentsék a mezőny sebességét az ultralassú sikánhoz érkezéskor.

A javaslatot szombaton szintén megvizsgálják és döntenek róla.