hétfő, március 4, 2024

Top 5 Forma-1-es és IndyCar utcai verseny az elmúlt 5 évből

Dátum:

Megosztás:

Az IndyCar Nashville futama megint egy instant klasszikus versenynek bizonyult, ezért megnéztük a legjobb 5 utcai versenyt az elmúlt 5 évből.

- Reklám -

5. IndyCar – 2019 Detroit GP 2

Bár Detroitban nem szoktak kiemelkedően jó versenyek lenni, a Detroit duel (két verseny, egy hétvégén) második versenyére teljesen megőrültek a versenyzők. Folyamatos előzgetések, és drámai ütközések jellemezték a futamot, amit végül Scott Dixon nyert meg, megelőzve az első dobogós helyezését szerző Marcus Ericssont.

- Reklám -

4. IndyCar – 2022 Nashville GP

Még nagyon frissek az élményeink az idei Nashville-i versennyel kapcsolatban. Mit is lehetne kiemelni? Herta és Rossi egy kör hátrányból jöttek fel a top 5-be, Scott McLaughlin kétszer is hátraesett a stratégia miatt, és mégis végig előzte a mezőnyt, és második lett. Scott Dixon pedig azt csinálta, amit szokott. Kihasználta az adódó lehetőségeket, és nyert.

3. IndyCar – 2020 St. Pete GP

Ezen a versenyen is főszereplő volt Scott Dixon, hiszen a COVID időszak rövidített IndyCar szezonjában megszerezte 6. bajnoki címét. Alexander Rossi drámai ütközése döntötte el az első hely sorsát, de olyan későbbi sztárok is feltűntek az élmezőnyben mint Álex Palou, és Colton Herta.

- Reklám -

2. Forma-1 – 2017 Azeri Nagydíj

Listánk egyetlen Forma-1-es versenye szintén egy instant klasszik volt. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel sokáig harcolt az első helyért, de a sárga kérdőjeles körülmények között ütköztek, és hátraestek. Daniel Ricciardo ebben az évben minden lehetőséget kihasznált, és megnyerte a versenyt. Valtteri Bottas úgy lett második, hogy a futam elején még defekttel mászott vissza a boxba, miközben Lance Stroll megszerezte élete első dobogós helyezését.

Megtekintés youtube-on.

1. IndyCar – 2021 Nashville GP

Nem férhet kétség ahhoz, hogy az első Nashville-i verseny beírta magát a történelemkönyvekbe. No nem csak azért, mert 9 sárga zászló volt a versenyen, hanem azért is mert egy olyan autó nyerte a versenyt – Marcus Ericsson vezérletével – ami a 4. körben egy ütközés után a levegőben töltött másodperceket. Hogyan is felejthetnénk el a hétvége során érinthetetlen Colton Herta küzdelmét, ahogy próbálja visszaszerezni az első helyét, majd a nagy akarásnak a fal lett a vége.