Az Arrow McLaren SP leszerződtette Josef Newgarden versenymérnökét, a Red Bull 2010-es évekbeli F1-es csapatának meghatározó tagját, Gavin Wardot.
A kanadai Ward a 2000-es évek elején költözött az Egyesült Királyságba, hogy az Oxford Brookes egyetemen tanulhasson, miután az Arrows F1-es csapat akkori honlapján látott egy hirdetést egy tanfolyamról.
Ward a Red Bull F1-es projektjének kezdetén a fékekre specializálódott, majd az elektronikára váltott, és segített az F1 első, élesben használt, zökkenőmentes váltást biztosító technológia kifejlesztésében.
Ezután Mark Webber és Daniel Ricciardo versenymérnöke lett, mielőtt az aerodinamikai részleghez került, ahol közvetlenül Adrian Newey-nak jelentett.
Ward új kihívásokat keresett és 2018-ban csatlakozott a Penske-hez, ahol először Newgarden versenymérnökének, Brian Campnak a beugrója volt. 2019-ben átvette Camp helyét és Newgarden versenymérnökeként tevékenykedett, amelyet rögtön siker koronázott, hiszen első közös évükben megnyerték a bajnokságot.
Az Arrow McLaren SP már Ward érkezése előtt is erős mérnöki gárdával büszkélkedhetett. Olyan nevek gazdagítják a csapatot, mint Craig Hampson, aki a kutatás-fejlesztést vezeti, illetve egy külön csoport is dolgozik a wokingi F1-es gyárban az IndyCar projekten.
Ward érkezése miatt Hampson átköltözik Blair Perschbacker helyére, Felix Rosenqvist versenymérnöki posztjára, Will Anderson pedig várhatóan marad Pato O’Ward mellett. Ward valószínűleg olyan szerephez jut majd, amely mindkét autó mérnöki munkáját és annak felügyeletét érintheti, bár ezt a csapat egyelőre nem erősítette meg.
Az Arrow McLaren SP a 2023-as szezonra három autós felállást tervez, Ward tapasztalata ezen a téren is sokat jelenthet majd a csapatnak.
A Penske egyelőre nem kommentálta távozását, és azt sem jelentette be, hogy ki váltja őt Newgarden mérnökeként, azonban úgy tudni, hogy már szerződtettek is egy helyettest.