szombat, április 27, 2024

Newgarden: Nagyon menő a 2024-es motorral autót vezetni

Dátum:

Megosztás:

Josef Newgarden dicsérte az IndyCar Series 2024-es szezonjára tervezett új motort, és úgy véli, minden megvan benne, amire a pilóták vágynak.

- Reklám -

A 31 éves Tennessee-i születésű versenyző a múlt héten az Indianapolis Motor Speedway épített pályáján tesztelte a következő generációs 2,4 literes, ikerturbós V6-os motort, a hibrid komponens nélkül (a jelenlegi 2,2 literes V6-os ikerturbós erőforrásból származó generátorokat működtetve).

- Reklám -

A teszt egy picit eltérő vonalvezetésen zajlott, mint ahol a májusi verseny fog zajlani, azért, hogy a résztvevő csapatok ne juthassak unfair előnyhöz.

Newgarden a hétfői teszten vezette a Chevrolet motoros autót, kedden és szerdán pedig csapattársa, Will Power vette át tőle a stafétát. A Hondánál Scott Dixon vezetett mindhárom nap.

- Reklám -

Egyik gyártó sem jelentett incidenseket, a Chevrolet pedig megerősítette, hogy összesen több mint 600 mérföldet futott.

Számomra elég zökkenőmentesnek tűnt az egész” – nyilatkozta Newgarden a TobyChristie újságírójának.

Nem volt sok dráma, úgyhogy hatalmas dícséret illeti a Chevrolet, különösen ha arra gondolunk, milyen rövid időn belül elkészültek a motorral. Nagyon jó munkát végeztek!

Josef Newgarden azt is elmondta, hogy a versenyzők miért fogják imádni az új erőforrásokat.

Tetszett a teljesítménynövekedés. Szerintem ez határozottan a helyes irány. Ezt akartuk. Nehezebb az autót vezetni, de nagyon menő az érzés. Nagyobb a sebesség, és finomabban kell kezelni a gázt” – magyarázta a kétszeres IndyCar bajnok.

A hibrid alkatrészt nem teszteltük még, szóval nem igazán tudok sokat mondani ezzel kapcsolatban, de azt hiszem, hogy a motorok, amiket futtattunk, úgy ahogy vannak, eléggé készen álltak az éles bevetésre.”

Valószínűleg jövő héten már be lehetett volna tenni őket az autóba, és mehettünk volna versenyezni. Azt hiszem, ez igazán jó hír.

Fontos, hogy betartsák a menetrendet

A Team Penske versenyzője ugyanakkor elismerte, hogy a szériának követnie kell az előre eltervezett határidőket, és nem szabad elsietnie a dolgokat.

Most abban a fázisban vagyunk, amikor az IndyCar megpróbál a feladatra koncentrálni és biztosra menni, hogy a jövőre nézve a megfelelő döntéseket hozza meg, és ez egy izgalmas időszak” – mondta Newgarden.

Nagyon izgatottan várom ezt az új csomagot 2024 felé közeledve, és szeretnénk megbizonyosodni arról, hogy minden részletet jól kidolgoztunk.

Milyen lesz a hibrid? Melyek a motor végleges részletei konkrétan? Hogyan integrálódik minden más e köré? Rengeteg ismeretlen válasz van, de ezért kezdtük már most el a tesztelést, hogy dolgozzunk rajta, és biztosak legyünk benne, hogy mindent jól csinálunk.

Bár a plusz teljesítmény miatt nagyobb kihívást jelent az autó vezetése, Newgarden nem érzi úgy, hogy szükség lenne a szervokormány segítségére.

Nem hiszem, hogy a teljesítménynövekedés miatt szükségünk lenne szervokormányra. Azt hiszem a mezőny nagy része nem szeretne szervót” – jelentette ki Newgarden.

Ez nem része az IndyCar versenyzés DNS-ének, és ez nem olyasmi, amin változtatni akarunk. Fontosabb lenne majd beszélni az alváz súlyáról, nem pedig a szervóról.